diabetes vs adoptie

• Peter & Carin

Hallo, wij zijn Peter(37) en Carin(31) en denken eraan om een nederlands kind te adopteren. We kunnen niet via een biologische weg een kind krijgen.

Ik (Carin) heb suikerziekte en nu is onze vraag of dit gevolgen heeft bij de procedures? Wij kunnen zelf hier prima mee omgaan, maar hoe denken zij hierover? Dat zijn vragen die bij ons spelen. Ook weten wij dat we tekort bij elkaar zijn om een procedure te starten, maar we willen goed voorgelicht starten en niet voor onverwachte dingen/punten komen te staan.

• Mei

Volgens mij is dit per land verschillend. Elk land waaruit geadopteerd kan worden stelt weer eigen eisen wat betreft de gezondheid van de adoptie ouders. Geen idee hoe dat zit met de nederlandse procedure, weet wel dat er maar weinig kinderen per jaar uit nederland worden geadopteerd. Ik weet dat je met diabetes in ieder geval uit sommige landen kunt adopteren. Een vriendin van mij heeft diabetes en is pas met haar kindje thuis gekomen.

groetjes

Mei

• Annalies

Ik heb een aantal weken geleden een fries stel op tv (Man/vrouw van de EO) gezien waarvan de vrouw blind was tgv suikerziekte.

Ze kwamen thuis met hun adoptie kindje. Ik ben helaas vergeten uit welk land hun kindje kwam maar het is dus mogelijk om een buitenlands kindje te adopteren.