adoptie

• unaniem

Ik ben op zoek naar degene die een zoon ter adoptie heeft aangeboden is de jaren 1956/1957 omgeving Harderwijk,Ermelo of Putten

• Bonny

Beste unaniem,

Jou bericht komt op mij een beetje vaag over. Je zoekt een zoon, die ter adoptie is aangeboden in 1956/1657. Ik zelf ben geadopteerd. Stel ik lees dit bericht, en denk “Dat kan ik wezen, dan zou ik niet reageren” Pensoonlijk dan! Wie ben je? Waarom zoek jij die man? Wat is je doelstelling enz?….. Misschien kan meer informatie geven prettiger zijn. Succes met zoeken..

Bonny

• unaniem

Hallo Bonny,

Ik ben niet op zoek naar een zoon maar naar mijn biologische moeder die mij ter adoptie heeft aangeboden. De adoptiewet was er toen nog niet en iedereen kon doen en laten wat hij/zij wou. Mijn vermoeden bestaat dat ik in genoemde omgeving geboren ben, haar naam is mij dan ook totaal onbekend en er is niemand meer aan wie ik dat kan navragen.

groetjes

• Bonny

Beste unaniem,

Heel veel succes, met je zoektocht. Met zo weinig aanknopingspunten, zal het moeilijk zijn om haar terug te vinden. Zeker omdat veel gegevens gebasseerd zijn op vermoedens. Misschien kun je hulp krijgen van de media, de gemeente, ziekenhuizen in die omgeving enz. Maar daar zul je zelf ook wel aangedacht hebben. Heb je niet wat meer aanknopingspunten van je biologische vader?

In ieder geval wens ik je heel veel succes toe, met het vinden van je biologisch moeder.

Bonny

• Triangle

Mag ik je even corrigeren,….de adoptiewet was er toen wel. Deze is in 1956 wettelijk ingevoerd.

Wat je zoektoch betreft:

Je adoptieouders hebben adoptiepapieren, hier in staan verschillende gegevens die van -aanvullende- belang (kunnen) zijn.

Heb je al contact gehad met de Raad voor de Kinderbescherming die destijds betrokken was bij jouw adoptie? Hier liggen namelijk ook nog afstand/adoptiedocumenten. Deze kun je inzien en zelfs copieren. Of wat te denken van de rechtbank die de adoptie-uitspraak heeft gedaan! Ook daar liggen documenten betreffende je adoptie.

Vraag ook je geboorteaangifte eens op (in je geboorteplaats). Hier staat vaak je originele achternaam op vermeld welke later, na de uitgesproken adoptie, is gewijzigd in de naam van je adoptiefouders.

Verder kun je ook eens contact opnemen met de Fiom. Zij kunnen je prima helpen en begeleiden in het zoeken naar. Tevens is niet ondenkbaar dat zij ook nog documenten bezitten die je op een spoor kunnen brengen.

Al met al zijn er verschillende wegen die je kunt bewandelen welke je perspectieven bieden.

Op http://www.adoptie.net vind je onder de verschillende onderwerpen informatie waar je zeker wat mee kunt.

Vriendelijke groet,

Triangle