Ha die Tiningsih,
Wat fijn voor je dat jij je biologische ouders hebt gevonden. Kan me niet voorstellen hoe dat is, ik bedoel dan dat gevoel wat je nu hebt. Zal wel heel vreemd zijn, maar misschien ook bijzonder.
Ik ben overigens 26 jaar geleden geadopteerd en in Bogor geboren.
De laatste jaren ben ik meer bezig met mijn adoptie. Ik heb alleen geen contacten in Indonesie en het netwerk dat ik heb, heeft weinig opgeleverd vanwege uitgestelde reizen naar Indonesie en mensen die toch minder voor je kunnen betekenen dan ze eerst dachten. Ik wil zo graag meer weten over mijn achtergrond en ben er persoonlijk nu ook meer klaar voor. Ik zou erg graag naar Indonesie willen, maar dan wil ik wel eerst wat meer weten over mogelijke familie in Indonesie . Ik wil nl. niet even op vakantie gaan of gaan zoeken (lijkt me erg naief overigens dat laatste…). Het vervelende is wel dat ik weet dat ik wel wat informatie heb van mijn adoptie, maar ben nog nooit naar Indonesie geweest.
Ik probeer nu ondertussen een beetje Indonesisch te leren, naast mijn eigen studie. Het valt soms wel tegen als je het niet kan oefenen met mensen, maar het is een begin.
Ondanks dat ben ik erg benieuwd hoe jij je familie hebt gevonden en ook welke instanties, die dus vaak ''de deuren sluiten" je beroep op hebt gedaan.
Je kan me evt . mailen op mijn emailadres.
Grtn Jeroen