Respecteren.

• Bonny

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, over een mogelijk gevoelig onderwerp. Ik kom zelf op het adoptie prikbord, vanwege het feit ik stiefouderadoptiekind ben. Het is altijd leuk ervaringen uit te wisselen met andere, die hetzelfde voelen, denken en meemaken.

Zo kwam ik ook tot voor kort veel op het kindervrij prikbord. Waarom, het kindervrij prikbord? Ik ben een levensgenieter, een lekkere losbol. :-) De manier waarop ik wil leven, sluit niet aan bij het ouderschap. Ik ben gelukkig zoals ik nu leef. Helaas moet ik eraan geloven dat ik dit jaar 30 wordt. Mensen om mij heen verwachten nu toch echt, dat ik van gedachten verander. Bonny, je biologisch klok begint te tikken. Niet dus! Ik wil gewoon geen kinderen, maar dat begrijpen sommige mensen niet.

Voor mij was het kindervrij prikbord een heerlijke uitlaatklep. Als ik weer eens op een verjaardag te horen kreeg “Wil het bij jullie niet lukken?”. Dan reageerde ik me af op het kindervrij prikbord. Daar begrepen ze mij.

Helaas bestaat het kindervrijprikbord niet meer. Sommige mensen vonden dit prikbord nogal extreem, vooral moeders. Ze kwamen vaak kijken op het kindervrijprikbord, en begrepen ons niet. Iedereen wil toch kinderen? We moeten maar eens “normaal” gaan doen. Afijn er ontstonden een hoop ergenissen. Wat uiteindelijk escaleerde tot ruzie tussen het babyprikbord en het kindervrijprikbord. Er werden dingen gezegd en geplaatst, op het kindervrijprikbord die echt niet volgens ouders.

Ik baalde hier enorm van. Als je een hekel hebt aan katten, moet je niet op het kattenprikbord komen. En als je een hekel hebt, aan mensen die geen kinderen willen. Kom dan niet op het kindervrijprikbord. Maar dat gebeurde dus toch. Met als gevolg, sluiting van het kindervrijprikbord.

Ik heb hier op adoptieprikbord altijd met plezier geprikt. Veel adoptieprikkers hebben veel moeten doen, en laten om kinderen te adopteren. Dat ik me wel eens afvraag: “Kunnen jullie begrijpen, dat mensen er voor kiezen geen kinderen te willen?”

Ik ben erg benieuwd, naar veel reacties.

Groetjes Bonny,

(Die haar kindervrijprikbord een beetje mist.)

• Anna

Hoi Bonny. Als je geen kinderen wilt is dat je eigen keuze die ik zeer zeker respecteer. Het zou toch te gek zijn dat je kinderen krijgt omdat een ander dat vindt.

Zelf kon ik mijn leven niet voorstellen zonder kinderen. Maar dat is onze keus.

Groetjes Anna

• Bianca

Ik ben geadopteerd door mensen die geen kinderen konden krijgen. Mijn zus en broer zijn allebei rond hun 24ste voor het eerst ouder geworden. Ikzelf ben nu 22, heb al meer dan 2 jaar een vaste relatie, maar ik kan me niet inbeelden dat ik voor m'n 30ste een kind zou hebben ,hoewel mijn adoptieouders dat helemaal niet begrijpen.

Ik begrijp jou dus maar al te goed. Ik ben nog jong en ik weet natuurlijk niet hoe ik er over 7-8 jaar ga over denken, maar momenteel weet ik zelfs niet of ik wel ooit kinderen wil.

Ik vind het grof dat de mensen van het babyprikbord jullie zo veroordelen. Want je kunt toch beter geen kinderen hebben, dan kinderen hebben omdat dat zo moet in deze maatschappij. Als je zo redeneert, zul je nooit een goede ouder zijn. Dit is misschien cru wat ik zeg, maar ik denk dat het zo is.

Ik begrijp dat reacties van sommige mensen soms kwetsend en vervelend kunnen zijn. Ikzelf heb met nieuwjaar verschillende opmerkingen gehad in de stijl van: “en dit jaar een baby zeker?” Mensen verwachten blijkbaar dat als je samenwoont, dat je dan na een jaar wel een kind zal hebben. Mij komt het (nog) niet kwetsend over, ik ben ook nog maar 22, ik kan nog zeggen dat ik me nog te jong voel, maar als je eens 30 bent, kun je dat argument niet meer gebruiken natuurlijk.

Hiermee wil ik gewoon zeggen dat ik het jammer vind dat jullie prikbord niet meer bestaat en dat ik jullie mening zeker respecteer. Iedereen moet gewoon doen wat hij/zij het beste vindt. Ik hoop in elk geval dat jullie ergens een nieuw prikbord kunnen opstarten.

• Triangle

Ja ik las wel eens, zoals ik dat overigens op verschillende gerelateerde prikborden doe, mee op het kindervrijebord.

Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat een specifieke groep bepaalt of een prikbord wel of niet mag voortbestaan.

Zo zijn er mensen op deze wereldbol die kiezen voor het opvoeden van een kind en zo zijn er mensen op deze bol die de voorkeur geven aan geen kinderen. Beiden dient echter gerespecteerd te worden.

De opzet van prikborden is mijn inziens dat je met gelijkgestemden over tal van dingen kunt discussieren of soms zelfs je gal kunt spuien.

Indien je als ouder moeite hebt, of geen respect kunt opbrengen voor de kindervrijen blijf dan weg van dat bord. Net zoals kindervrijen dan weg dienen te blijven van het baby/ouderbord.

Er zijn tal van prikborden die mij niet interesseren of waar postings worden gedaan die niet overeenstemmen met mijn ideeen, gevoelens, kortom beleveniswereld, levensvisie en levensinvulling. Maar mag dit dan een reden zijn om de boel wederzijds te gaan verstieren of te zorgen dat uiteindelijk een forum gedeactiveerd wordt? Nee.

Hiermee ontneem s'mens recht op vrijheidsuiting. Oftewel tast je de democratie aan waar we met z'n allen ozo prat op gaan.

Ik vind dit dus een erg kwalijke ontwikkeling.

Het verbaast mij dat het beleid van startpagina.nl hiermee heeft ingestemd. Als je actie onderneemt die betekking heeft op ruzie tussen twee prikborden had je beide borden moeten sluiten. Dan was je handelen eerlijk en met gelijke munt geweest.

Kwalijk, erg kwalijk is het te noemen.

Vriendelijke groet,

Triangle

• Vera

Wat een onzin om een geliefd prikbord te verwijderen, alleen maar omdat er blijkbaar nogal wat intolerante bezoekers zijn. Konden die email-adressen niet gewoon geblokkeerd worden? Dan heeft niemand er meer last van.

Ik zelf ben weliswaar dolgelukkig met mijn eigen kinderen, maar vond het een verademing eens andermans mening ongezouten te lezen.

De wereld wordt wel erg saai als we maar 1 mening mogen hebben.

Of leven we tegenwoordig onder een totalitair regime? Bonny, veel succes toegewenst met jouw kindervrij-zijn.

Gr. Vera.

• C & D

Beste Bonny,

wat belachelijk zeg, dat een prikbord moest sluiten omdat er een andere groep mensen bezwaar maakten.

Zelf begrijp ik goed hoe het voelt geen kinderen te willen, heb dit zelf ook zo'n 31 jaren gevoeld. En zeer overtuigd ook. Mijn hele omgeving wist dit.

Maar op de een of andere manier is dit omgeslagen naar wel te willen adopteren en wel kinderen te willen (maar geen biologisch-eigen kinderen).

Ik heb geen idee waarom het nu zo anders voelt, dacht altijd dat dit gevoel bij míj nooit zou opkomen.

Wel dus. En dat is een grote omslag kan ik je vertellen (ook voor de omgeving hahaha).

Misschien kun je zelf iets opstarten (een eigen website met daarop een forum?) m.b.t. kindvrij leven?

Het is zo te lezen een nogal belangrijke plek voor je geweest. Heel veel succes hoor!!!!

Groetjes

• Nancy

Ik begrijp je heel goed. Heb hetzelfde gehad. WIlde geen kinderen maar de omgeving vond dat maar raar. Ik kreeg alleen maar meer hekel aan kinderen. Toen de omgeving ons met rust liet ben ik bepaalde zaken anders gaan bekijken en op mn 32 ben ik er over gaan nadenken. Ben nu 36 heb een zoon van bijna 3. Mijn omgeving had dit noooooit verwacht. Maar ik begrijp nog steeds waarom er mensen zijn die geen kinderen willen en dat vindt men dan ook weer raar omdat je een kind hebt. Je ziet het, het is toch nooit goed wat je zegt of denkt. Ik kende het prikbord niet helaas.

Succes verder