Hallo allemaal,
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, over een mogelijk gevoelig onderwerp. Ik kom zelf op het adoptie prikbord, vanwege het feit ik stiefouderadoptiekind ben. Het is altijd leuk ervaringen uit te wisselen met andere, die hetzelfde voelen, denken en meemaken.
Zo kwam ik ook tot voor kort veel op het kindervrij prikbord. Waarom, het kindervrij prikbord? Ik ben een levensgenieter, een lekkere losbol. :-) De manier waarop ik wil leven, sluit niet aan bij het ouderschap. Ik ben gelukkig zoals ik nu leef. Helaas moet ik eraan geloven dat ik dit jaar 30 wordt. Mensen om mij heen verwachten nu toch echt, dat ik van gedachten verander. Bonny, je biologisch klok begint te tikken. Niet dus! Ik wil gewoon geen kinderen, maar dat begrijpen sommige mensen niet.
Voor mij was het kindervrij prikbord een heerlijke uitlaatklep. Als ik weer eens op een verjaardag te horen kreeg “Wil het bij jullie niet lukken?”. Dan reageerde ik me af op het kindervrij prikbord. Daar begrepen ze mij.
Helaas bestaat het kindervrijprikbord niet meer. Sommige mensen vonden dit prikbord nogal extreem, vooral moeders. Ze kwamen vaak kijken op het kindervrijprikbord, en begrepen ons niet. Iedereen wil toch kinderen? We moeten maar eens “normaal” gaan doen. Afijn er ontstonden een hoop ergenissen. Wat uiteindelijk escaleerde tot ruzie tussen het babyprikbord en het kindervrijprikbord. Er werden dingen gezegd en geplaatst, op het kindervrijprikbord die echt niet volgens ouders.
Ik baalde hier enorm van. Als je een hekel hebt aan katten, moet je niet op het kattenprikbord komen. En als je een hekel hebt, aan mensen die geen kinderen willen. Kom dan niet op het kindervrijprikbord. Maar dat gebeurde dus toch. Met als gevolg, sluiting van het kindervrijprikbord.
Ik heb hier op adoptieprikbord altijd met plezier geprikt. Veel adoptieprikkers hebben veel moeten doen, en laten om kinderen te adopteren. Dat ik me wel eens afvraag: “Kunnen jullie begrijpen, dat mensen er voor kiezen geen kinderen te willen?”
Ik ben erg benieuwd, naar veel reacties.
Groetjes Bonny,
(Die haar kindervrijprikbord een beetje mist.)