Ziektekosten in adoptieland

• Mike

Wie heeft recent een dekking (ziektekosten, ongevallen, W.A.) afgesloten voor een adoptiekind voor de periode van ophalen in het adoptieland. Als het adoptiekind eenmaal in Nederland is, is dekking geen probleem.

Ik heb al een aantal verzekeraars gehad, maar krijg de meest rare condities voor een vezekering. Dit zijn condities die niet van toepassing zijn op adoptie.

Ik hoor graag jullie ervaringen en advies. N.B. het gaat hier dus niet om een adoptieuitkering - die al eerder is besproken op dit forum.

Groeten,

Mike

• Meta

Hallo Mike,

Ik was particulier verzekerd bij het Zilveren Kruis eind vorig jaar toen we onze dochter ophaalden uit Cambodja. Een eerste telefoontje leverde niets op, volgens hen zou onze dochter pas bij aankomst in Nederland verzekerd zijn. Nogmaals bellen met een andere medewerkster (die het heel grondig uitzocht) leverde een ander verhaal op: ze was wel verzekerd. Ik heb hiervan schriftelijke bevestiging gehad.

Mocht het niet lukken om het kind al tijdens de reis verzekerd te krijgen voor ziektekosten, dan kun je bellen met Hetty Holtrigter, tel. 055-5223274. Bij haar kun je een verzekering afsluiten die dit wel dekt. Voorwaarde is dat je de verzekering voor vertrek afsluit (logisch) en je kunt achteraf over het werkelijke aantal dagen de premie betalen.

Succes!

Meta

• Mike

Meta,

Dank je wel voor je advies. Ik was al bang dat niet iedereen bij verzekeraars goed op de hoogte is van niet-standaard zaken zoals een adoptie. Ik zal zeker gebruik maken van jouw suggestie mocht ik er niet uitkomen met mijn verzekeraars.

Groeten,

Mike Meta schreef:

>

> Hallo Mike,

>

> Ik was particulier verzekerd bij het Zilveren Kruis eind

> vorig jaar toen we onze dochter ophaalden uit Cambodja. Een

> eerste telefoontje leverde niets op, volgens hen zou onze

> dochter pas bij aankomst in Nederland verzekerd zijn.

> Nogmaals bellen met een andere medewerkster (die het heel

> grondig uitzocht) leverde een ander verhaal op: ze was wel

> verzekerd. Ik heb hiervan schriftelijke bevestiging gehad.

>

> Mocht het niet lukken om het kind al tijdens de reis

> verzekerd te krijgen voor ziektekosten, dan kun je bellen met

> Hetty Holtrigter, tel. 055-5223274. Bij haar kun je een

> verzekering afsluiten die dit wel dekt. Voorwaarde is dat je

> de verzekering voor vertrek afsluit (logisch) en je kunt

> achteraf over het werkelijke aantal dagen de premie betalen.

>

> Succes!

> Meta