deskundigen

• marloes

Ik maak nu een documentatiemap over adoptie, een heel interresant onderwerp. Maar nu is het probleem dat ik nergens kan vinden wat deskundigen nou over dit onderwerp denken.

Is er iemand die mij verder kan helpen??

• Triangle

Welke deskundigen bedoel je dan precies? Wie versta je onder zijnde de deskundigen? En,…wat versta je onder de deskundigen?

Zou je dit misschien eerst wat nader kunnen specificeren en toelichten? Want het begrip deskundigen kan verschillend geinterpreteerd worden.

Vriendelijke groet,

Triangle

http://www.adoptie.net

• marloes

Ik bedoel de hiermee hoe een deskundige ( iemand die veel met adoptie werkt) Nou eigenlijk tegen adoptie zelf aan kijken. Er zullen toch ook mensen zijn die op dit vlak heel kritisch zijn? De letterlijke vraag uit mijn documentatie map was: Wat is de reactie van deskundigen op de wettelijke regeling rond adoptie? Hoe ze hierover denken enz. Maar dat kon ik nergens vinden dus als jullie kunnen helpen graag.

• Deskundig?

Marloes,

Uit je verhaal begrijp ik dat je graag een reactie van deskundigen wilt hebben.

Is het dan niet handiger om contact op te nemen met de vergunninghouders dwz de stichtingen die bemiddelen bij de adoptie uit het buitenland?

Vb. Wereldkinderen, stg Meiling, Kind en Toekomst etc

• Triangle

Deskundigen vind je bij de verschillende organisaties zoals:

Fiom, VIA, WAN, (Stichting Adoptievoorzieningen), Universiteit van Utrecht (Drs. Femmie Juffer), vergunninghouders, ministerie van justitie.

Ook zou je eens boeken kunnen lezen van bijv. Hoksbergen/Wahlenkamp en Femmie Juffer enz.

Daarnaast is er een Adoptietijdschrift waarin ieder kwartaal weer een bepaald thema in behandeld wordt. Helaas is dit tijdschrift niet in de boekwinkels te koop. (alléén abonnees ontvangen dit blad) Maar ik weet dat hier regelmatig kritische reakties in staan van deskundigen t.a.v de adoptiewetgeving.

De Mulhock Houwer bibliotheek beschikt wel over o.a. dit tijdschrift. Overigens is deze bibliotheek het walhalla wat betreft naslagwerk op o.a. het gebied van afstand en adoptie.

Al met al, wil je de meest aktuele reactie van deskundigen weten (wellicht erg verstandig gezien de laatste wetswijzigingen mbt. de adoptiewetgeving) zul je contact met hun moeten gaan opnemen en ze vervolgens jouw vraag voorleggen.

Wellicht dat je tussen de vele publicaties, te vinden op het Adoptie Trefpunt (Leeshoek/publicaties), ook nog interessante onderwerpen en interviews tegenkomt die hierop een antwoord kunnen geven.

Tevens vind je op deze website ook alle adressen van de verschillende organisaties.

Succes en vriendelijke groet,

Triangle

Adoptie Trefpunt: http://www.adoptie.net