Twee kindjes tegelijk adopteren

• Mariska

Mijn man en ik staan al een tijdje op de wachtlijst voor de VIA cursus,maar in april is het gelukkig zo ver,waar ik zo benieuwd naar ben is of er mensen zijn die ervaring hebben met het adopteren van twee kindjes tegelijk en dan met name uit China We vroegen ons af of dit nu vaak voor komt dat bijv. 2 zusjes niet gescheiden worden en dan zo samen kunnen blijven,uiteraard realiseren wij ons dat de komst van 1 kindje al heel veel inpact heeft maar als het zo zou zijn dat we op die manier twee kindjes bij elkaar kunnen houden staan we er niet negatief tegenover,groetjes,…

• 3ookmogelijk

Ja drie tegelijk adopteren, kan ook hoor.

Ik spreek uitervaring, maar dan niet vanuit Cina, maar vanuit INDIA.

groetjes, …………

• tweeling uit China

Hallo Mariska,

Het komt zelden of nooit voor dat er meerdere kinderen (verschillende leeftijden) uit een gezin uit China worden afgestaan.

Heel soms wordt er een tweeling voorgesteld. Maar dat komt niet vaak voor.

Heel sporadisch komen er tweelingen uit de Aziatische landen.

Waarom weet ik niet, maar ik heb gehoord dat in Aziatische landen minder tweelingen geboren worden.

Als jullie graag een sibling of meer kinderen uit een gezin willen hebben dan is Colombia misschien een betere keus voor jullie. Er zullen overigens vast wel meer landen zijn waar siblings vandaan komen maar Colombia is een voorbeeld.

• 3ookmogelijk

Nou ik weet, Mariska dat er ook soms wel 3 kids (geen meerlings ofzo) geadopteerd worden uit hetzelfde gezin.

bijvoorbeeld een zus en, 2 jaar jonger broer, en daar weer onder een 2 jaar jongere zus.

dus 3 totaal. Uit India.

• 3ookmogelijk

je moet er dan wel flink je portmonnaie voor opentrekken, maar dan heb je ook alles in 1 x.

• Meta

Hallo Mariska,

Voor zover ik weet zijn er momenteel twee tweelingen geadopteerd door Nederlanders, één tweeling is al in Nederland, de ander moet nog door de ouders worden opgehaald, zijn net voorgesteld.

In theorie is het mogelijk om een sociale sibling te adopteren uit China, maar volgens mij is dat nog niet gebeurd. Biologische siblings (m.u.v. een tweeling) komt eigenlijk niet voor, omdat vrijwel alle Chinese adoptiekinderen als baby te vondeling worden gelegd. Het is dus een uitzondering als er twee of meer kinderen uit één gezin tegelijk voor adoptie worden aangeboden. Dat gebeurt alleen als de ouders bijv. zijn overleden. Afstand doen mag in China niet, vandaar dus de vele vondelingen.

Groeten,

Meta

• Esther

Uit Taiwan komen soms wel biologische siblings.

En er stond afgelopen jaar een Tweeling uit Taiwan in de Meiling Mailing.

• anouk

Al wel eens aan Polen gedacht?

Daar komen wel tweelingen en/ of meerdere kinderen tegelijk vandaan, niet altijd maar toch soms welEsther schreef:

• gladriella

Hoi ik ben zelf geadopteerd als tweeling uit Colombia en daar kotm het vaak voor want kennisen van ons hebben net ook een tweeling uit colombia gehaald. En ik was 5 toen ik hier kwam dus dat is een hele schok ander klimaat/cultuur/taal dan je gewend was en dan is een zusje die je goed kent egt heel erg veilig gevoel omdat die je begrijpt. Ik denk niet dat jullie kindjes nemen van oudere leeftijd want dat komt niet super vaak voor maar het is echt aanteraden om een tweeling te nemen. Kusjesssss Gladriella