Streng?

• Chantal

Mijn man en ik hebben ons in november 2002 opgegeven voor adoptie en hebben een BKA-nummer gekregen.

Wij staan dus nog niet zolang op de wachtlijst, dus het zal nog wel even duren voordat wij naar de cursus mogen.

Nu lezen we veel op internet over adoptie. Aangezien wij nog vrij jong zijn, 25 jaar, vallen een aantal landen al af. Uit Taiwan komen vrij jonge kinderen, wat ons erg aanspreekt. Echter lezen we dan ook, dat je bijvoorbeeld wekelijks een bezoek aan de kerk moet brengen. Zijn ze daar nou echt zo streng in? Wij zijn allebei gedoopt, zijn in de kerk getrouwd en gaan zo nu en dan naar de kerk. Maar wekelijks niet. Wij vragen ons af in hoeverre dit problemen gaat opleveren, en hoe streng ze zijn.

Kan iemand ons daar een antwoord opgeven?

T & C

• sabrina

Hallo T & C,

Wij hebben een dochter uit Taiwan en de strengheid valt erg mee. Ik zelf ben niet gedoopt en dat was dus de reden waarom wij alleen uit één kindertehuis konden adopteren. Er is dan een kans aanwezig dat het iets langer kan duren. Wat overigens bij ons niet is gebeurd. Wat wel een eis is, is dat je 5 jaar getrouwd moet zijn. Mocht je nog meer vragen hebben dan mag je me rustig mailen.

Groetjes Sabrina

• Chantal

Hoi Sabrina,

Wij zijn in juni 2 jaar getrouwd. Als we starten met de hele procedure zijn we dus nog niet 5 jaar getrouwd, misschien wel tegen de tijd dat het zover is.

Of moet je als je begint met de procedure al 5 jaar getrouwd zijn?

Groetjes Chantal.

• Annalies

Ook wij staan op de wachtlijst voor Taiwan.

Voor het katholieke tehuis (Catwel) omdat mijn man niet gedoopt is.

Je kunt al veel info vinden onder adoptie-landen-Taiwan

op de site www.Meiling.nl

• sabrina

Hoi Chantal,

Ik bedacht me opeens dat er ook een site is van het kindertehuis Cathwel misschien vind je het leuk om daar op te kijken.

www.cs.org.tw/

ook een leuke site van iemand die een kindje heeft uit Taiwan is

www.adoptie.cybercomm.nl/

Veel lees plezier.

groetjes Sabrina

• Chantal

Hoi Sabrina,

Hebben jullie ook een website bijgehouden van jullie dochtertje?

Groetjes Chantal.

• ilonka

5 jaar getrouwd zijn is ook niet meer nodig, wij zelf hebben ook een dochtertje uit Taiwan en waren ten tijde van het voorstel op een paar daagjes na bijna 3 jaar getrouwd. Dit geld volgens mij dan ook alleen bij Cathwell. Bij CSS geld nog wel 5 jaar getrouwd zijn.