Moeder gevonden, en nu?

• Me

Ik heb lang gezocht naar mijn biologische moeder. Nu heb ik uiteindelijk haar adres kunnen bemachtigen. Ze weet niet dat ik naar haar op zoek ben.

Wat kan ik nu doen? Ik kan toch moeilijk naar haar bellen en zeggen wie ik ben? Ik kan toch ook niet aan haar deur staan? Een brief schrijven misschien? Maar wat zet je daar dan in?

Alle tips zijn welkom!!

• Angel

Hallo,

Misschien is een brief geen slecht idee. Je hebt lang gezocht dus waarom zou je nu niks met je informatie doen? Je kunt in je brief schrijven waarom je haar zoekt.

Aangeven wat je dan uiteindelijk van haar wilt. Je zult dan vast wel een reactie van haar krijgen.

Heel veel succes en sterkte!!

Groetjes Angel

• Nicolien

Inderdaad een brief schrijven. Schrijven heeft ook het voordeel dat je zelf na kunt denken over wat je erin gaat zetten. Ik heb de eerste keer niet meteen verteld wat ik ervan verwachtte maar ik heb mijzelf voorgesteld, verteld hoe het nu met mij gaat en hoe mijn leven er nu uitziet. Ook heb ik er een foto bij gedaan zodat zij in ieder geval kon zien hoe ik er nu uitzag.

Ik kreeg hier een positieve reaktie op!

Zelf lijkt het mij, als je meteen heel direct je verwachtingen opschrijft, dat het afschrikkend kan werken. Voor de moeder is het tenslotte ook heel wat als je kind je zoekt. Je weet natuurlijk niet hoe zij daar tot nu toe mee omgegaan is.

Ik wens je in ieder geval veel succes!

Nicolien

• gladrielle

hoi, ik ben ook geadopteerd uit colombia en mijn bio vader is overleden. Mijn moder leeft nog en daar heb ik nu sinds een jaar contact mee dit loopt redelijk soepel. Maar het problleem is dat ze weer zwanger is terwijl ze dit niet kan betalen. Maar je moet je moder gewoon een brief schrijven en daarin schrijven hoe het met je gaat enz.. veel succes ik hoop dat ze contact wil.