Wachten op VIA

• Mia

Wij hebben juni 2002 ons BKA nummer gekregen. Nu hoor ik van VIA dat we pas februari 2004 op z'n vroegst met de cursus mogen beginnen. Weet iemand waarom dat zo lang moet duren?

Mia

• Mariska

Hai Mia,waarom het zo lang moet duuren is mij ook een raadsel,maar ik kan je wel vertellen dat wij ons BKA nr januari 2002 hadden en we augustus 2003 aan de beurt zouden zijn voor de VIA voorlichting,nu heb ik afgelopen januari gebeld en gevraagd of het echt niet eerder kon en nu zijn we geplaats op de cursus aanvang 28 april!!1 1jaar en 3 maanden ipv 1jaar en 7maanden kortom de wachttijd blijft lang,maar een keer bellen t.z.t. kan toch de moeite waard zijn aangezien er af en toe mensen af vallen.

Succes met wachten,groetjes Mariska

• Janneke

Ook ik ben ingedeeld voor de cursus in februari 2004. Ik heb al twee keer gebeld of het toch niet eerder kon, maar er werd mij verzekerd dat dit er echt niet inzat, gezien het aantal aanmeldingen. Vaker bellen had volgens de VIA-mevrouw ook geen zin, als je eerder werd ingedeeld kreeg je hiervan vanzelf bericht.

Ondanks dat denk ik dat het nooit verkeerd is om zo nu en dan even te bellen of er toch niet wat is veranderd op de wachtlijsten.

• Chantal

Zo, de wachttijd is erg lang lees ik wel.

Wij hebben in november 2002 ons BKA-nummer gekregen, kan ik nu ook al naar VIA bellen, om te horen wanneer wij zijn ingedeeld? Of is dit nog veel te vroeg en heeft dit geen zin. Het zou wel fijn zijn als je een beetje een richtlijn hebt, anders blijf je hopen dat je met bv een jaar naar de cursus kan en dan valt het zo tegen.

Chantal.

• Meta

Hallo,

Je kunt best eens bellen om te vragen per wanneer je bent ingedeeld. Echter, het heel vaak bellen heeft geen enkele zin. Als er plaatsen vrij komen, worden mensen benaderd op volgorde van aanmelding én in de regio waar de plaatsen vrijkomen. Je wordt dan ook gevraagd of je eventueel ook verder wilt rijden voor de cursus.

Als je voor een bepaald kwartaal bent ingedeeld is het mogelijk dat je één kwartaal naar voren schuift, maar meer niet.

Groeten,

Meta Meulenbelt

Ook een kwartaal eerder gestart in november 2001.

• Mariska

Chantal,ik denk dat je er inderdaad rekening mee moet houden dat het nog wel een jaar kan duren voor je aan de beurt bent voor de VIA cursus en dat het nu nog niet zo veel zin heeft om te bellen,omdat er nu nog geen zicht op is of er eventuele afvallers zijn,zoals Meta ook schrijft is er een kans dat je een kwartaal eerder kan worden geplaatst dus als je belt ongeveer een paar maanden voor je aan de beurt bent ( de wachttijd is momenteel 1,5 jaar) heb je kans dat je te horen krijgt dat je toch eerder aan de beurt bent,wat uiteraard heel erg fijn is daar het wachten soms heel erg zwaar valt en zoals je al schrijft het zo prettig is te weten waar je aan toe bent,Ik merk nu we geplaatst zijn op de cursus alles een stuk dichter bij lijkt te komen je bent nu echt met iets bezig,het wachten om te starten met de VIA cursus is denk ik ook het zwaarste,omdat je nog niets kan doen,

Groetjes,

• agnes

chantal

wij hebben ook ons nummer van november 2002 en ik heb laatst gebeld naar de via en die zeiden dat het op zijn vroegst augustus 2004 werd. dus we moeten nog eventjes geduld hebben

sterkte

agnes