herziene vorm Raadsgesprekken

• Monique

Hallo,

Zijn jullie ook al op de hoogte van het feit dat de Raad per april gaat werken met een herziene vorm van het gezinsonderzoek?

Het een en ander veranderd wat…….aantal gesprekken zal bij iedereen evenveel worden etc.. Men gaat niet meer zozeer uit van het Ja, tenzij……principe,

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Monique

• Meta

Hallo,

Ik vind het goed dat er uniformiteit zal zijn in het raadsonderzoek over heel Nederland. Het was toch een vreemde zaak dat het ene gezin in provincie X slechts één gesprek had en een gezinsrapport van 2 A4'tjes, en het andere gezin in provincie Y vier gesprekken en een rapport van 10 A4'tjes.

Over de andere wijzigingen weet ik niets, daar kan ik dus ook geen oordeel over geven.

Groet,

Meta

• Triangle

Meer informatie hierover valt te lezen op:

http://www.adoptie.net/forumbord/index.php

vriendelijke groet,

Triangle

http://www.adoptie.net

• Monique

Wat wil je hier mee zeggen Triangle?

Dit verhaal heb ik dus in het adoptietijdschrift zelf ook al gelezen, vandaar ook mijn vraag wat anderen daar van vinden………

o.a. wordt het je nu misschien nog moeilijker gemaakt om te adopteren?

Groetjes Monique

• Triangle

Dag Monique,

Ik had al door dat je deze thread had opgestart na het lezen van betreffende informatie in het Adoptietijdschrift. :-)

Echter, velen hebben (helaas) geen abonnement op dit tijdschrift en beschikken derhalve nog niet over een stuk informatie betreffende deze belangrijke Raadsgesprekken herziening.

Ik wilde geinteresseerden de gelegenheid geven hierover eerst wat meer -achtergrond- informatie te lezen, opdat men beter in staat is te reageren/uitwisselen op deze door jou opgestartte thread.

Ik wilde er verder niets mee zeggen, maar hoopte op deze manier een positieve bijdrage te leveren om deze belangrijke en interessante posting meer en verder gestalte te kunnen geven.

Overigens, na het lezen van de wijzigingen krijg ik wel de indruk dat het adopteren moeilijker gemaakt gaat worden.

De door de raad gegeven reaktie op de vragende opmerking:

“Of het nieuwe onderzoeksmodel tot meer afwijzingen zal leiden?”

Antw: “Laat ik het voorzichtig zeggen: het zou mogelijk kunnen zijn”. Hoewel de praktijk en toekomst dit zal moeten uitwijzen geeft deze opmerking naar mijn idee toch iets aan.

Positief aan deze herziening vind ik dat men eindelijk landelijk eenzelfde methode gaat gebruiken, waardoor, zoals Meta ook al aangaf, de huidige beoordelings en gespreks verschillen worden voorkomen.

Vriendelijke groet,

Triangle