procedure taiwan

• anja

We hebben binnenkort de bt en dan word ons rapport opgestuurd naar meiling, nu is mijn vraag we willen graag uit Taiwan adopteren, maar zijn gereformeerd, komen we dan wel in aanmerking daarvoor, want ik lees dat je roomskatoliek moet zijn en hoe gaat de procedure verder, ik heb begrepen dat je op een algemene landen wachtlijst komt en mijn vraag is hoe lang duurt het dan voor je op de landenlijst voor taiwan komt, we zijn nu twee jaar met adoptie bezig.

groetjes anja

• Annalies

Als jullie beide gedoopt zijn dan komen jullie voor beide tehuizen in aanmerking. dus zowel CSS en Cathwel.

Het is handig als in jullie gezinsrapport staat dat jullie beide gedoopt en kerkelijk meelevend zijn.

Kennissen van ons hebben net de alg. intake voor Taiwan gehad en hun is verteld dat het momenteel ongeveer anderhalf jaar duurt voor de landenintake.

gerekend vanaf de aanmelding bij Meiling. (is momentopname kan dus wel korter of langer worden.)

Maar je kunt Meiling ook altijd bellen met vragen. Zie hun site en de contactpersonen.

Bij de Rodedraad.com is er een Yahoo group voor mensen die gaan adopteren, of hebben geadopteerd uit Taiwan.

Onze totale procedure voor we een kind hadden duurde in totaal 4 jaar 9 maanden en 19 dagen vanaf aanmelding bij het Min van Justitie.

Nu hebben we de BT voor de tweede binnen sinds feb 02 en hebben net de landen intake voor Taiwan gehad.