adoptie uit China

• Annalies

Hoi Meta,

Wij zijn wel uitdrukkelijk gevraagd om ook het eerste gezinsrapport naar Stg Meiling te laten sturen. Het wordt ook in het Chinees vertaald en naar Taiwan gestuurd.

ik heb geen idee of dit een afwijkende procedure is maar in ons eerste rapport waren er ongeveer 6 A4 kantjes en in het tweede rapport waren er ongeveer 4 A4 kantjes. Ons rapport is opgesteld door de raad van Leeuwarden.

Misschien is er in ons geval wel iets mis gegaan omdat wij ook in het rapport hadden staan weer voor Korea te willen gaan. en heeft de raadsonderzoekster gedacht, ik kan wel verwijzen naar het eerste rapport. We waren stellig van plan weer naar dezelfde vergunninghouder te gaan en voor het zelfde adoptie land te kiezen. Maar dat liep even anders.

• Franny

Haiti is geen optie voor eenouderadoptie.

Onlangs heeft Haiti het voor gezien gehouden voor wat betreft de samenwerking met Nederland.

China: ik verwacht dat het SARS-virus binnenkort onder controle is. Het schijnt dat SARS een coronavirus is, dat vaak vanzelf verdwijnt als de temperaturen stijgen. Het aantal besmettingen is momenteel langzaam aan het afnemen.

• Mei

Franny schreef:

>

> Haiti is geen optie voor eenouderadoptie.

> Onlangs heeft Haiti het voor gezien gehouden voor wat betreft

> de samenwerking met Nederland.

>

> China: ik verwacht dat het SARS-virus binnenkort onder

> controle is. Het schijnt dat SARS een coronavirus is, dat

> vaak vanzelf verdwijnt als de temperaturen stijgen. Het

> aantal besmettingen is momenteel langzaam aan het afnemen.

Dat is nieuw voor mij.Ik ken verschillende mensen die op dit moment wachten op een voorstel uit Haiti. Via WK.

Via Flash ligt het inderdaad stil.

Ik heb net nog even op de site van WK gekeken en één ouder adoptie (en andere adopties) uit Haiti is nog steeds mogelijk hoor

• ?????

haiti is voor adoptie nog steeds mogelijk hoor, kijk maar via wereldkinderen, zo komen er nu verkeerde praatjes in de wereld

• mar

bij kind en toekomst kan je als 1 ouder ook gaan voor ik dacht srilanka, succesEsther schreef:

>

> Omdat ik aan een een-ouder adoptie vast zit kom ik als land

> bij China uit.

> Of een deelbemiddelingsprocedure.

> Is het slim om me voor China in te laten schrijven straks

> vanwege de Sars?

> Zouden er geen vertragingen ontstaan bij de

> vergunninghouders. Zijn er nog meer mensen die twijfelen of

> wat meer hier van af weten.

> Moet je perse bij de gezinsonderzoeken aangeven voor welk

> land je kiest?

> Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken.

> Wie heeft goede raad?

• Franny

“Zo komen er nu verkeerde praatjes in de wereld”.

Dat is helemaal mijn bedoeling niet en daarom wil ik me even wat

genuanceerder uitdrukken.

Haiti houdt het voor gezien voor wat betreft de samenwerking met Flash. Hierdoor zal de bemiddelaar Flash moeten stoppen met verdere adopties. Via WK kan uit Haiti geadopteerd worden, maar een mannelijke alleenaanvrager kan geen procedure starten. Bij Flash werd een mannelijke alleenaanvrager wel geaccepteerd.