Beleving van de procedure

• Karen

Wij hebben vaak het gevoel gehad volledig overgeleverd te zijn aan de wensen / procdures / regels van de verschillende organisaties waar men mee te maken krijgt tijdens de adoptieprocedure. Persoonlijk vinden we dit erg frustrerend. Het lijkt alsof wij weinig in te brengen hebben maar overal mee accord moeten gaan. Ik vroeg me af hoe andere mensen de procedure beleven.

Karen

• ethel

Hoi Karen!

Wij hebben dit gevoel helemaal niet! Wij hebben alles over ons heen laten komen en het - tot nu toe - heel positief ervaren. Het scheelt bij ons dat wij al een kindje (biologisch) hebben. We wachten nu trouwens op een afspraak voor het intake-gesprek bij Meiling.

Groeten van EthelKaren schreef:

>

> Wij hebben vaak het gevoel gehad volledig overgeleverd te

> zijn aan de wensen / procdures / regels van de verschillende

> organisaties waar men mee te maken krijgt tijdens de

> adoptieprocedure. Persoonlijk vinden we dit erg frustrerend.

> Het lijkt alsof wij weinig in te brengen hebben maar overal

> mee accord moeten gaan. Ik vroeg me af hoe andere mensen de

> procedure beleven.

>

> Karen

• C&D

Hallo,

ook wij ervaren dit niet zo. Het is een proces die je door moet lopen, en we denken dat dit niet zomaar is.

De VIA is er voor ons bestwil, de RvK vooral voor het kinds bestwil, de inschrijving bij een vergunninghouder is nu eenmaal noodzaak wil je gekoppeld kunnen worden en er zijn nu eenmaal regels aan verbonden.

Zowel het land van herkomst als Nederland wil toch redelijk zeker weten dat wij weten waar we aan gaan beginnen, er krachtig genoeg voor zullen zijn etc.

Maar goed, vergeleken mer het krijgen van een biologisch kind is het natuurlijk wel een hele poespas méér.

Succes met alle stappen!

• Inge

Ik kan me een betje voorstellen wat je bedoelt.

Misschien vind je het leuk om mijn verhaal te lezen over de procedure, hoe het is gegaan en hoe ik het heb beleeft op:

http://members.lycos.nl/adoptien/

Groetjes,

Inge