wat neem je mee??????

• linda

Hallo,

We gaan voor adoptie uit China, nu is mijn vraag wat voor iets ga je meenemen om je kind in te vervoeren, een rug drager of een buggie, wat voor merk buggie of koop je in China een buggie of rug drager. Een buggie moet ook niet te zwaar zijn en het kindje moet er ook in kunnen liggen.

groetjes linda

• cHRIS EN BERNA VAN DER MOLEN

hallo,

wat harstikke leuk dat jullie ook naar china gaan voor adoptie gefeliciteerd!!!

we zijn wel wat nieuwsgierig misschien maar wanneer reizen jullie af en via welke organisatie.wij wachten op een afreisdatum voor het ophalen van onze dochter.

hadden al weg kunnen zijn maar zoals bekend kan het niet van wege de sars,

we wachten nu op bericht van het cca in peking.

oke dat was over ons.

tip. neem gewoon een ouwe buggy mee of gebruikte vanuit nederland

dit is het makkelijkst omdat je dan weet wat je hebt. wij vonden de prijzen in china bij de eerste nog redelijk geprijsd. wij hebben toen en gebruiken nu weer een ouwe buggy puur voor verblijf in china dus geen nieuwe i.v.m. beschadigen tijdens vervoer.

Succes. chris en berna van der molen

• Sandra

Wij hopen binnenkort naar China te vertrekken om onze zoon op te halen, en wij nemen zowel een rugdrager mee als een buggy. De rugdrager lijkt ons persoonlijk prettiger en gezelliger, je kindje is dan heel dicht bij je. In de buggy zit het met de rug naar je toe en heb je minder contact. De buggy is wel weer handig op het vliegveld en zo denk ik. Op straat is de buggy ook lastiger, omdat de stoepen heel hoog schijnen te zijn en er veel trapjes zijn.

De rugdrager hebben we geleend (en hij past in een koffer, wel zo beschermd tegen beschadiging onderweg), en we hebben 1 buggy gekocht op een tweedehands kledingbeurs en inmiddels heeft mijn broer er ook 2 gevonden bij het vuil, die nog in uitstekende staat zijn, dus kijk eens goed om je heen. (Ze hebben dan alleen een sopje nodig.) De verstelbare buggys zijn wel veel groter en zwaarder dan de eenvoudige. Een gloednieuwe buggy zou ik niet aanraden, er wordt bij veel luchtvaartmaatschappijen niet al te zachtzinnig mee omgesprongen. Buggys kopen in China kan geloof ik ook, en als je via Wereldkinderen gaat (die werken met de reisorganisatie Blas) kun je ze geloof ik daar ook huren.

succes met je keuze

Sandra

• Meta

Hallo Linda,

Het hangt natuurlijk ook af van het gewicht van je kindje, onze dochter was iets onder de 9 kilo en bijna 14 maanden, en wij hebben uitsluitend een buikdrager meegehad (Kipling, ook als rugdrager te gebruiken). Dit ook ivm de slechte stoepen etc. in het land waar onze dochter vandaan kwam. Daarnaast voor ons elk een trollykoffertje voor de handbagage. Ging prima! Buikdrager is handiger dan een rugdrager ivm het zitten van jezelf (in een auto, op het vliegveld etc.), met een buikdrager doe je gewoon alles en ga je zo in een taxi zitten.

Als een kindje zwaarder is wordt het natuurlijk wel moeilijker met een buikdrager.

Groetjes,

Meta

• linda

Bedankt voor jullie informatie allemaal, het duurt nog wel een tijdje voor we naar China toen gaan, maar ben alvast overal informatie aan het opvragen , we hebben begin juni de landen intake bij Meiling gehad.

bedankt en groetjes linda