Colombia, hoe is medische opvang daar?

• Mandy

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe het gesteld is met de ziekenhuizen, of medische opvang in het land Colombia? Ik vraag me nl. af of het verstandig is om mijn gehandicapte kind mee te nemen wanneer we af zouden reizen naar Colombia.

Reizen met ons kind kan wel; dit hebben we al eens eerder gedaan, maar van belang is dat de medische voorziening in het land goed moet zijn vandaar mijn vraag. Mijn kind heeft nl. ook erge epilepsie en gebruikt medicijnen hier tegen, in het ergste geval kan het nodig zijn dat ie meteen naar het ziekenhuis moet. (is gelukkig nog nooit gebeurd, maar je weet nooit)

Wie weet hier antwoord op?

Groetjes Mandy

• ton

Over het algemeen is de medische zorg in de steden goed geregeld. En uit ervaring een stuk vriendelijke als dat hier in Nederland het geval is. Mijn dochter is recentelijk geopereerd in Colombia en is allemaal prima geregeld. Mijn dochter was in Nederland genezen verklaart. Na een flinke onsteking is uit onderzoek in Colombia gebleken dat de situatie van haar helemaal nog niet verbetert was en dat er in Nederland een verkeerde diagnose is vastgesteld. Besloten is dus om snel te opereren om geen blijvende schade aan haar nieren over te houden. Tuurlijk zien de ziekenhuizen er niet even luxe uit als in Nederland, maar de medische zorg en de artsen zijn wat mij betreft dus prima.

Ton

www.colomlanda.com

• Mandy

Ha Ton,

Dank je wel voor je reactie! Het lucht nl. toch best op nu ik weet dat het daar medisch ook goed is. Uiteraard besef ik dat het daar waarschijnlijk minder luxe zal zijn, maar dat haalt niet uit. Als ze maar de nodige maatregelen kunnen nemen als er iets met mijn kind aan de hand is tijdens het verblijf daar.

En uiteraard zullen we ons daar dan ook goed op voorbereiden wanneer we er heen zouden gaan. Maar nu weet ik in ieder geval dat het mogelijk is om ons kind mee te nemen, bedankt voor de info.

Groetjes Mandy

• Marcel

Hola Mandy,

Ik woon al een tijd in Colombia en heb helaas al te vaak een ziekenhuis van binnen bekeken.

Gelukkig nog nooit voor mij zelf maar kan je verzekeren dat het goed is mits je vooraf kunt betalen of een borg kunt overleggen van een paar miljoen pesos.

Zoniet ga je naar een ander ziekenhuis voor Sociale ziektenkosten verzekering.

Dit is echt heel slecht en de mensen alhier welke arm zijn komen in dit soort ziekenhuizen terecht en dit moet je gezien hebben om te geloven hoe zo´n ziekenhuis er van binnen uitziet.

Neem een verzekering en wat reserve geld mee of gewoon je bankpasje.

Het enige probleem in Colombia is altijd weer de onlogiesche burocratie.

Marcel