GEMENGD GEZIN

• AAFJE & HAROLD

Wij zijn de ouders van 2 biologische dochters van bijna 4 en ruim 1,5 jaar oud. Nu willen wij ook graag een kind adopteren. Het nr van het MvJ is al enkele maanden in ons bezit, de eerste stap is dus gezet. Wie heeft er in dezelfde situatie gezeten en wil dit met ons delen? We hebben een voorkeur voor een kindje uit China of Taiwan. Gelden er daar ook nog specifieke regels omdat het dan het 3e kind in een gezin zal worden? Inmiddels uren op het net aan surfen geweest, maar echt duidelijkheid kunnen we hier niet over krijgen. Ergens gelezen dat je wanneer je echt voor adoptie in aanmerking wil komen, een SN-kindje op moet nemen. Klopt dit? En waar moeten we nog meer rekening mee houden? Kortom, wij zijn dus op zoek naar ervaringen! Wie kan ons op weg helpen?

groeten,

Aafje en Harold

• Annalies

Om voor een derde kindje uit Taiwan in aanmerking te komen moeten jullie open staan voor een zwaar medisch rapport.

Zie ww.meiling.nl , Informatie, adoptie, landen.

• Mei

Maar voor China is dat niet zo, mag wel, moet niet en de SN´s varieren trouwens enorm.

Maar jullie kunnen met twee bio kids uit China adopteren, mits jullie beiden boven de dertig zijn…..

Gezonde kindjes boven de twee jaar komen momenteel niet vaak meer uit China en Wereld Kinderen bemiddelt er ook niet meer voor.

Groetjes

Mei

zelf mama van twee kids uit chinaAnnalies schreef:

>

• Coen

Hoi!

Wij zijn dezelfde weg ingegaan Wij hebben al een biologische dochter van ruim anderhalf jaar en willen ook graag adopteren. Onze voorkeur gaat uit naar zuid-Amerika. Wij hebben pas sinds 1 week een BKA-nr toegewezen gekregen. Onlangs heeft een collega van mij een dochter uit Korea geadopteerd, terwijl zij zelf al 2 biologische kinderen heeft. Dit was een gezonde, stevige meid. Dus het kan wel zie je, al is Korea nu dicht geloof ik…

Succes!!

Marieke en Coen.

• Ethel

Hoi!

Wij hebben een biologische dochter van 5 jaar oud en sinds een week hebben wij de beginseltoestemming binnen! We wachten nu op bericht van Meiling voor een intake-gesprek. Spannend! Wij gaan voor China en dit staat ook in het rapport, ook dat de Raad adviseert een zo jong mogelijk kindje te plaatsen.

Nou, dit was even mijn reactie.

Groetjes van Ethel

• D e e v i t

Beste Aafje en Harold,

Ik heb ook zo n kind gekocht,..die van mij kwam uit Ethiopie.

mij voorkeur ging ook uit naar China of taiwan maar omdat ze zijde dat de meeste mensen al komen uit die landen zoals die,hadde ze me aangeraden een ander land te kiezen..

Ik koos toen dus voor Ethiopie,..Het kind werdt verkocht aan mij met 1 hand en 7 tenen maar het is toch nog goed gekomen!

Ze heet Hagfidat is 7 jaar oud en ik moet zegge het werk erg goed met het huidhouden,..ik hoef de hele dag nix meer te doen,en ze ken ook al beetje nederlands!

( Dit is niet waar )

• Mei

Erg geestig Deevit, not.

Maar niet getreurd, ook voor mensen zoals jij zijn er vast hulpgroepen. En misschien kun je dan meteen wat aan je kennis van de nederlandse taal werken?

Sterkte

• aafje

hai Mei,

Je bent me net voor en haalt me dus de woorden uit de mond, bedankt voor je berichtje. Blij deze site gevonden te hebben. Familie snapt ons nog niet helemaal en denken dat we een bestelling in china doen en dat deze na een paar jaar afgeleverd wordt. Prettig om zo met gelijk-voelenden te kunnen comuniceren.

gr. Aafje

• Mei

Aafje, je kunt ook lid worden van een e-mail groep,

er is een algemene groep en eentje speciaal voor mensen die uit china willen adopteren of al geadopteerd hebben.

Ook handig tijdens de papierrompslomp later, veel tips en ideeen en vooral:lekker spuien

http://groups.yahoo.com/group/adoptie/?yguid=11163234

http://groups.yahoo.com/group/RodeDraad/?yguid=11163234

groetjes

Mei