adoptie via meiling uit china

• gea

hallo,

We zitten te denken om te gaan adopteren uit China via Meiling, dat sprak ons wel aan, maar we zouden ook via kind en toekomst of wereldkinderen kunnen omdat die ook voor China bemiddelen, hoe maak je een goede keus, ik vind de website van kind en toekomst wat kaal.

• Mei

De website zegt natuurlijk heel weinig over hoe een vergunninghouder vevdre functioneert. ik zou ze gewoon allemaal eens bellen en een paar vragen bellen. het is ook handig om een tijdje lid van alle drie te zijn, hun blad zegt ook een hoop.

En er is een aanmerkelijk verschil in kosten……

• Sandy B

Wat is dan het goedkoopste bureau? en hoeveel scheelt het met het duurste?

Ik zou dit graag willen weten. Er word mijn inziens te geheimzinnig gedaan over de kosten.

Wij kunnen niet adopteren uit China via Wereldkinderen omdat we niet aan de inkomenseis voldoen. Maar via Meiling en Kind en Toekomst is dit geen probleem.

wij zitten nu bij Meiling en eerlijk is eerlijk dit vind ik een fijne organisatie om mee te werken.

Hoe de vergunninghouder is speelt dus ook mee natuurlijk.

Zoals het er nu uitziet zal het bij ons bij één kind blijven omdat we de financieën niet rond krijgen voor de tweede.

• Mei

WK is het duurste. Je mag daar ook niet alleen reizen.

Dat zou namelijk ook een manier zijn om de kosten wat te drukken.

Meiling lijkt het goedkoopst

Alleen als je voor een tweede kindje gaat bij Meiling ,mag je eerste kind in principe niet meereizen.

En zo troebel is het niet hoor, je kunt alle info over de kosten gewoon op de sites vinden.

WK:

Zelf reizen, ouderbijdrage nieuwe stijl €10.611

De genoemde tarieven zijn exclusief reis- en verblijfskosten. Als indicatie kunt u bij China rekening houden met een bedrag van 6400 Euro. Dit bedrag omvat reis- en verblijfskosten (op basis van twee volwassenen en 1 kind) en legalisatie-, vertaal- en visakosten

K&T

De kosten worden naar uw gezamenlijk inkomen berekend. Samen met de reis- en verblijfskosten zal het totaal kunnen variëren van ongeveer € 13.000 tot € 14.500.

Meiling

Financiën

Voor een adoptie uit China moet u rekenen op een bedrag van ongeveer € 11.000,- à € 12.000,- (inclusief uw eigen reis en verblijfskosten in China).

• Mei

Ik vergat nog wat

Wat ik verder een belangrijk verschil vind tussen de verschillende vergunninghouders is de wachttijd. bij sommigen sta je eerst een jaar op een algemene wachtlijst voordat je door kunt stromen naar de landen lijst. Zeker bij SN procedure is er een flink verschil. Bij de één kun je meteen terecht voor een intake, bij de ander moet je maanden wachten.

• Sandy B

Dank je voor de uitleg.

Wat betreft SN bij welke vergunninghouder kan je gelijk doorstromen naar de landenwachtlijst?

Ik vermoed dat je bij WK langer moet wachten. Wil dit dus zeggen dat je bij bijv bij Meiling gelijk een landenintake krijgt als je aangeeft voor een SN te willen gaan?

• Mei

Voor zo ver ik weet is dit alleen bij K&T zo. Als je het zeker wilt weten, even bellen.

• Irene

Hallo,

op onze homepage hebben wij een pagina met daarop info over de verschillende keuzes die je moet maken tijdens een adoptieprocedure.

http://home.planet.nl/~irene.mark

Misschien heb je daar nog wat aan.

groetjes, Irene

• C&D

Hoi Gea,

wij zijn bij Meiling, ook voor China.

Maar nu blijkt dat K&T een veeeeeeeeel snellere procedure heeft. (verschil van 10 maanden!)

Denk dus goed na wat je doet.

Zo'n webside moet je maar doorheen kijken joh, maar financieel (tussen WK en Meiling zit 6500 euro verschil, voor hetzelfde doel!), en wachtlijst technisch zijn er verschillen.

Het is maar wat je zwaarder wilt laten wegen.

Succes hoor!

• heidi

Hallo,

hoe bedoel je dat K&T een veel snellere procedure heeft, is dat wat de wachtlijst betreft??

groet, Heidi