vraagje voor Ton!

• megan

Hoi Ton,

Ik las dat je bezig bent voor twee andere mensen te zoeken naar familie in Colombia. Ik ben geadopteerd uit Colombia. Ik ga deze zomer naar Medellin en dacht, als ik r dan toch ben toch maar langs ICBF te gaan. Kan je me wat tips geven welke documenten ik mee moet nemen en weet jij misschien welke gegegens ze van mij kunnen hebben?

Even ter informatie ik heb nu alleen een achternaam van mijn moeder en ben niet geadopteerd via adoptiebemiddelingsbureau.

Als andere mensen info hebben ook altijd welkom natuurlijk

Alvast bedankt, groetjes Megan

• Ton

Ha megan. Als je er zelf heen gaat zal het waarschijnlijk ietsje makkelijker gaan. Wij kunnen dit nu doen omdat wij redelijk veel informele contacten hebben bij het ICBF. 1 van onze contacten is een advocaat van een lokaal ICBF kantoor. Wij moeten in ieder geval een machtiging hebben van de persoon die de familie zoekt. Normaal gesproken is dit op deze manier vrij lastig omdat zij liever hebben dat de aanvraag direct van de geadopteerde of de adoptieouders komt. Maar met informele contacten kom je ver. Daarnaast hebben wij nog wat andere kanalen zoals de mogelijkheid van het plaatsen van een oproep via de radio. Wij hebben dus voldoende aan een brief (machting) van de geadopteerde, gelegaliseerd door de Colombiaanse ambassade. In jou geval zal dit dus niet nodig zijn omdat je er zelf langs gaat. Dus paspoort meenemen en verder alle gegevens en namen die je hebt. Dit zijn allemaal mogelijke leads om verder te kunnen zoeken.

Veel succes!

Ton

www.colomlanda.com

• megan

Hoi Ton,

heel erg bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Jij ook succes als ik teugkomt laat ik weten hoe het is gegaan,

groetjes Megan