convenant in het belang van het kind?

• astrid

Hallo,

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar ik begrijp dat de vergunninghouders onderling de wereld hebben verdeeld, zodat ze niet in elkaars vaarwater gaan zitten. Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niet waarom dat wel of niet in het belang van het kind zou zijn. Het lijkt mij vooral een bedrijfseconomische belang van de vergunninghouders, en ik denk dat het de kinderen weinig uitmaakt of ze via de ene of de andere vergunninghouder worden geadopteerd, zolang ze maar een papa en een mama hebben.

Astrid

• Maeve

Hoi Astrid,

Door het convenant is de ‘wereld’ verdeeld onder de vergunninghouders. In veel landen zijn vergunninghouders daadwerkelijk actief met adoptie, maar in andere ‘geclaimde’ landen niet. Sterker nog: voor een aantal landen geldt dat er nog niet eens gekeken is wat de mogelijkheden zijn om te bemiddelen (en de grote vraag is, of en wanneer dit door de claimende vergunninghouders wél gaat gebeuren…). Door het convenant ‘mogen’ andere vergunninghouders in deze landen geen adoptie-activiteiten ontplooien. De kinderen waar jij het over hebt, hebben op deze manier helemaal geen kans om geadopteerd te worden…. Een kwalijke zaak, lijkt mij!

Groet,

Maeve (adoptiemoeder van 1, bijna 2)