wat zou ik kunnen sturen naar het tehuis?

• monique

Hallo,

Ik wil graag een pakket sturen naar het tehuis waar mijn dochter vandaan komt. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Wat kan en mag je opsturen zodat ze er in het tehuis (in China) geen extra kosten of problemen mee krijgen?

Alvast bedankt, Monique

• Meta

Hallo Monique,

Op het postkantoor hebben ze een boek waarin alle eisen van ieder land vermeld staat, dus alle verboden of voorwaardelijk toegestane artikelen. Heb ook even op de site gekeken (www.tpgpost.nl) en er is een infonummer waar je naartoe kunt bellen: TPG Post Klantenservice Consumentenmarkt, 058-2333333.

Succes,

Meta

• monique

Hoi Meta,

Bedankt voor je informatie!

Groetjes, Monique

• Mei

Ik heb een knuffel gestuurd, een boekje, ander speelgoed, een lakentje, kleding en een fotoboekje met foto´s van ons en ons huis en een wegwerp fotocamera.

Dit alles heb ik niet op de doos vermeld. ik heb er op gezet dat er voor een zeer laag bedrag aan speelgoed in zat.

het pakje is in zijn geheel aangekomen in china. ik heb het gewoon via de PTT via Priority verstuurd.

Ons kindje was al boven de twee jaar en ik vond het heel belangrijk dat we ook foto´s zouden sturen ter voorbereiding.

Ik heb dit gedaan ongeveer 3 weken voor ons afreizen toen ik zeker wist dat het tehuis van de matching op de hoogte was. Het tehuis was er blij mee en ik kreeg een volle camera terug. Ons kind was duidelijk goed voorbereid door de foto´s. Ik heb dit buiten de vergunninghouder om gedaan, want die was het er niet mee eens.

• monique

wat ik wil sturen is niet voor mijn dochtertje, die hebben we gelukkig al een jaar thuis. We willen dat sturen voor het tehuis, voor de kinderen die daar nu nog zijn.

Al zijn inderdaad wat kleine speeltjes altijd leuk. Moet je de waarde van het pakje altijd vermelden?

Zijn er misschien dingen die ik beter niet kan sturen? ( vanwege cultuurverschillen)

Ik zat ook te denken aan wat kleding wat mijn dochter niet meer past.

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Monique

• Mei

Aha, verkeerd begrepen. Ik weet dat ze vaak vooral kleding voor de wat grotere kinderen kunnen gebruiken. meestal zijn het baby´s die worden geadopteerd en krijgen ze ook baby kleding van de adoptie ouders. Dus nette kleding voor de grotere kids. Ik weet ook van een tehuis dat heel graag katoenen luiers en van die plastic strikslips krijgt.

Heb je er al aan gedacht om lid te worden van een email lijst van dat tehuis( misschien ben je het al) zo kun je zien of er mensen afreizen en eventueel spullen aan hen meegeven.

succes

• monique

bedankt!

Ik ben behoorlijk veel wijzer geworden, kan ik mooi het een en ander sturen.

Groetjes, Monique