oudere ouders

• Roos en Marcel

Hallo,

Momenteel staan wij op de wachtlijst voor de VIA cursus.

We staan mei 2004 gepland. Nu ben ik op dat moment 41 jaar.

Dus als we de beginseltoestemming hebben bijna 42 jaar.

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt of misschien hetzelfde meemaken. We zijn nl. erg benieuwd of daar bij VIA en de vergunninghouders rekening meegehouden wordt.

Als je nl. de landenvoorwaarden bekijkt dan wordt de spoeling erg dun. Of je bent te oud of je bent niet kerkelijk. China was een mogelijkheid, maar daar worden op dit moment geen kinderen boven de 24 maanden meer voorgesteld (ze zouden er niet meer zijn). Ik word hier wat onrustig van.

Hartelijke groet,

Roos en Marcel

• Annalies

Colombia is een optie.

daar komen namelijk ook wel oudere kinderen vandaan terwijl een sibling eveneens tot de mogelijkheid behoort.

Uit China komen wel kinderen die ouder zijn dan 24 maanden maar weinig gezonde oudere kinderen. De meeste kinderen zullen vallen onder de noemer Special Needs. Dat is iets wat je moet willen en/of aandurven.

Overigens Meiling en Kind en Toekomst bemiddelen wel voor ouders die qua leeftijd een ouder kindje voorgesteld zullen krijgen. Alleen WK heeft een stop voor oudere ouders voor China.

Bij Meiling is er zoiets als Speed Up voorstellen. Meiling vraagt dan om een voorstel voor ouders die bijna de leeftijdgrens bereikt hebben.

Het lijkt mij het handigst dat jullie bellen met de desbetreffende organisaties om te horen of er bemiddelingsmogelijkheden zijn voor jullie.

Zie voor eisen www.meiling.nl

en www.kindentoekomst.nl

Misschien is zelfdoen ook een optie.

• Chantal

Roos & Marcel,

Ik lees eigenlijk met verbazing dat jullie in mei 2004 naar de VIA cursus mogen.

Mag ik vragen hoe jullie daar achter zijn gekomen, omdat dat toch best nog wel ver vooruit is. Wij hebben in november 2002 het BKA nummer gekregen, en staan dus ook op de wachtlijst voor de VIA cursus. Wij willen natuurlijk ook dolgraag weten wanneer wij deel mogen nemen aan de cursus. Kunnen we dat opvragen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groet,

T & C.

• Dana

Je kan gewoon de via bellen. Die kunnen aan de hand van je bka nr vertellen wanneer je ingepland wordt.

Op dit moment is de wachttijd ruim anderhalf jaar.

Wij hebben een bka van juli 2002 en verwachten de voorlichting in mei 2004.

Gr. Dana.

• Yvonne

Hallo Roos en Marcel,

Zelf ben ik momenteel 42 jaar en dus op het moment van een voorstel zelfs 43 of 44 jaar. Ik denk niet dat dat iets is om je zorgen over te maken. Landen zijn er ook wel als je wat ouder bent hoor. Zoals bv. China, Slowakije, Colombia en Kenia.

Ook via deelbemiddeling zijn er nog wel meer mogenlijkheden van landen.

Dus houd moed.

• Tineke

Ons eerste kind uit China kwam toen ik 42 en mijn man 45 was.

In januari van dit jaar en haalden we onze tweede dochter op. Ik was inmiddels 45 en adopteerde alleen omdat mijn man al te oud was . Het was een zelfdoe-procedure uit Cambodja.

Als je je best doet zijn er dus altijd wel mogelijkheden.

Succes.

groeten Tineke

• Elsa

Tineke,

Ook ik ga alleen adopteren omdat mijn man te oud is. Aangezien er via de bemiddelingsbureaus nog maar weinig mogelijkheden zijn denken wij ook sterk na over de zelfdoe-procedure. We zouden daar dan ook erg graag meer over willen weten. Kun je ons wat informatie verschaffen? Het moeilijkste is volgens mij om aan adressen te komen. Maar ook daarna, hoe vindt je een advocaat of natoris die allen papieren voor je regelt en alles vertaalt?

Kun jij ons daar meer over vertellen?

Groeten,

Elsa

• Elsa

Yvonne,

Kun je me vertellen wat deelbemiddeling inhoudt? Gaat het hier om een zelfdoe-procedure waarbij je uiteindelijk alleen het laatste stukje (verplicht) door een Nederlands bemiddelingsbureau laat afhandelen?

Groeten,

Elsa