adoptievergoedingen?

• monique

Weet iemand iets over adoptievergoedingen door de ziektenkostenverzekering? En vergoed de CZ ook adoptiekosten?(eventueel met terugwerkende kracht?)

Alvast bedankt.

Monique

• Mei

Van CZ weet ik het niet. in principe staat het in de polisvoorwaarden. Bij het Zilveren Kruis heb ik wel een adoptie vergoeding gehad. inmiddelds zijn we bij een kleine onbekende ziektekosten verzekeraar en die heeft het niet in de polisvoorwaarden staan. ik heb een mooie brief geschreven en een vergelijking gemaakt met de kosten voor IVF etc die wij allemaal niet gemaakt hadden en de kosten van adoptie. En toen kreeg ik het als nog toegewezen. Schrijven en er achter aan gaan helpt dus echt!

In hoe verre het met terugwerkende kracht wordt uitbetaald weet ik niet, hangt van de termijn af denk ik.

Succes

• Elsa

Hallo Mei,

Kun je me vertellen wat zo'n adoptievergoeding inhoudt?

Groeten,

Elsa

• Meta

Zodra je een adoptiekind bij laat schrijven bij je ziektekostenverzekering/ziekenfonds ontvang je een bedrag (ca. EUR1060). Overigens, als je een eigen risico hebt wordt dit er eerst afgehaald. Bij Zilveren Kruis is je kind tegen ziektekosten verzekerd vanaf het moment van overdracht in het buitenland. Wij hebben bewust voor ZK gekozen toen het mogelijk was te switchen (ieder jaar op 31 december).

Meta Meulenbelt

• w.pettinga@wolmail.nl

Dag Meta,

Je krijgt het niet altijd bij Zilveren Kruis. Ligt aan je verzekering.

groeten Tineke

• monique

Ik heb het bij CZ nagevraagd, maar zij keren volgens hen geen adoptie vergoeding uit.

Helaas, het was te proberen.

Toch bedankt! Monique