hoe lang ongeveer????

• anja

We hebben begin juni de algemene intake gehad bij meiling, we gaan voor China, kan iemand ook zeggen hoe lang het nog kan duren voor we de landenintake hebben en de papieren klaar kunnen maken, ik hoop zelf op eind dit jaar of begin volgend jaar. en hoe lang duurt het bij meiling nog voor je een voorstel kan verwachten. Ik durf niet naar Meiling toe te bellen want dan ben ik bang dat ze denken dat we geen geduld kunnen opbrengen, mischien een rare gedachten van me maar ja

groetjes anja

• cor

ze doen heus niet moeilijk hoor, ze zijn erom je te helpen, en ik denk dat zij de enige zijn, die weten hoe lang het nog duurt, succes verder, wel leuk china

• Meta

Hallo Anja,

Er is een e-mail list specifiek voor adoptieouders die een kindje uit China hebben cq. wachten op een kindje uit China. Op deze list zitten heel veel mensen, en een dergelijke vraag (zeker vwb je vraag over hoe lang je moet wachten op de landenintake) kan daar vast wel beantwoord worden. Hoe lang het daarna duurt tot een voorstel is nu helemaal niets van te zeggen. De wachttijden lopen momenteel hard terug, en het CCAA (Chinees adoptieburo) wil deze wachttijd terugbrengen naar 8 maanden.

http://www.groups.yahoo.com/group/rodedraad/

Overigens is de vergunninghouder er juist voor om vragen te beantwoorden, dus ik zou niet aarzelen om eens te bellen hoor!

Groetjes,

Meta Meulenbelt

• C&D

Hoi anja

in maart 2003 zei meiling tegen ons dat we een jaar op de algemene wachtlijst zouden staan en dan nog minstens een half jaar op de chinawachtlijst.

Ik ga dus uit van maart volgend jaar naar de chinalijst. Voor jou zal het dan, als dit klopt, juni ofzo worden volgend jaar naar de chinawachtlijst.

Sterkte met wachten!!!!!

• Annalies

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=564&i=2109&t=2109

Zie ook deze topic voor adoptie uit China via Meiling.

kind en toekomst heeft een veel kortere algemene wachtljst.

• anja

Hallo

bedankt voor jullie reacties.

groeten van anja

• Mariska

Je wil niet weten hoe vak wij hebben “gezeurd”!

Ze hebben speciale contactpersonen die er voor zijn om dit soort vragen te stellen.

Wij staan op de wachtlijst voor China voor een tweede kindje en daar staan we nog een jaar op en dan mogen we de papieren in orde maken en dan moeten we nog 11 maanden wachten op een voorstel.

Je mag me ook prive mailen,hoor!

Groetjes Mariska

P.s.Gewoon meiling bellen,hoor!Je bent niet de enige!

• Mei

Ik val bijna van mijn stoel. Een jaar op de wachtlijst voordat je je papieren in orde mag maken?

Mag ik vragen waarom jullie dan voor Meiling kiezen? Ik weet dat de wachttijd bij K&T ongeveer 3 maanden is en dan kun je ook je kindje mee nemen naar China, dat mag bij Meiling niet.

• Mariska

Ik weet ook niet waarom dat is.

Waarom wij Meiling kiezen is dat we hele goede herinneringen aan hun hebben.Ook in China.Alsof het familie is en ze steunen je enorm.

Wij willen ons andere kind niet meenemen naar China,dus daar hoeven we het niet voor te doen.

Mei schreef:

>

> Ik val bijna van mijn stoel. Een jaar op de wachtlijst

> voordat je je papieren in orde mag maken?

> Mag ik vragen waarom jullie dan voor Meiling kiezen? Ik weet

> dat de wachttijd bij K&T ongeveer 3 maanden is en dan kun je

> ook je kindje mee nemen naar China, dat mag bij Meiling niet.