adoptie of roots in Colombia

• Ton

Wij hebben ervoor gekozen om in Colombia te wonen. Daarom me verdiept in de adoptie vanuit Colombia. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de gang van zaken nogal vreemd vind rondom verblijf e.d. in Colombia, gezien de diverse reacties en verhalen van adoptieouders op onze website denken wij dat de kwaliteit van begeleiding en accommodatie beter kan. Ons verzoek aan de verguninghouders om daar eens over te praten worden niet of nauwelijks beantwoord. Toch besloten om hier mee door te gaan. Gewoon omdat wij het belangrijk vinden dat adoptieouders toch iets meer bagage mee krijgen van de cultuur van Colombia en dat geadopteerde uit Colombia de kans krijgen om meer over hun land en biologische ouders te weten te komen.

Ik ga ervan uit dat vergunninghouders hun uiterste best doen, maar soms open staan voor nieuwe ideeen zou ook niet erg zijn. Ik ben benieuwd wat de mening is hier op het prikbord.

Groet uit Colombia.

www.colomlanda.com

• Corine

Hoi Ton,

Gewoon volhouden en doorgaan met je lobby bij de vergunninghouders.

Vergunninghouders voelen zich verantwoordelijk naar de adoptiefouders en zullen het (denk ik) eerder bij de hun bekende onderkomens en begeleiders houden.

Adotiefouders weten het allemaal ook niet zo goed, gaan naar een land waarvan ze weten dat het niet echt veilig is en zullen dus snel naar de vergunninghouder luisteren.

Als ik naar ons zelf kijk, denk ik dat als wij over een aantal jaar een niet-adoptiereis zouden maken naar Colombia, we veel eerder zelf contacten zouden zoeken, dan dat wij in in het geval van de adoptiereis zouden doen.

Ga gewoon door met je werk, en misschien moet je het eerst hebben van de niet-adoptieouders, maar van de rootsreizen, of mensen die zomaar terugkeren en vervolgens van de mond op mond reclame, die uiteindelijk bij de vergunninghouders terecht komt. Ik noem maar iets…….

groetjes,

Corine