Vergunninghouder wereldkinderen

• Sandy

Hallo,

Ik ben Sandy en getrouwd met Rene. We hebben afgelopen donderdag de officiele toestemming ontvangen en wachten nu op het kontakt met de vergunninghouder Wereldkinderen.

Als je de wachtlijsten per land bekijkt zal het nog wel 2 jaar zeker duren todat onze ongelooflijk grote wens om eindelijk een kindje in je armen te mogen sluiten.

Ook hoor je dat het weleens sneller gaat, wie kan ons wat meer hierover vertellen.

Nu pas realiseer ik mij dat de wens erg groot is. Met die toestemming veranderd er wat in jezelf de eigenlijke wens komt nu echt dichterbij.

Groetjes en voor iedereen die ook nog zo lang moet wachten kop op eens komt die dag….

Sandy

• Sandy B

Sandy,

De wachtlijsten zijn bij Wereldkinderen in verhouding extra lang omdat veel as adoptie ouders naar WK gaan. Maar als je al een keuze voor een land hebt gemaakt is het vaak sneller om een andere vergunninghouder te kiezen die dat land ook heeft.

Bijv Kind en Toekomst heeft de kortste wachtlijst voor China.

Eèn uitzondering: bij Meiling is de wachtlijst voor China het langst maar dat is nog een gevolg van het inmiddels al weer afgeschafte quotum. (door China zelf ingesteld) De weging voor het quotum vond plaats net in die jaren dat Meiling nog niet zoveel adopties uit China had. net in de jaren erna was er een enorme toeloop op Meiling voor China.

• Marjo

Hallo, van harte gefeliciteerd met jullie toestemming.

Wij zijn indertijd ook naar WK gegaan en ik moet je zeggen dat dit een hele prettige ervaring was. Ondanks de lange wachtlijsten. Alles is perfect geregeld, voorlichting, verblijf in het land, en vooral de nazorg. Ze zijn erg betrokken, heb ik ervaren. Misschien een tip……Sandy schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik ben Sandy en getrouwd met Rene. We hebben afgelopen

> donderdag de officiele toestemming ontvangen en wachten nu op

> het kontakt met de vergunninghouder Wereldkinderen.

> Als je de wachtlijsten per land bekijkt zal het nog wel 2

> jaar zeker duren todat onze ongelooflijk grote wens om

> eindelijk een kindje in je armen te mogen sluiten.

> Ook hoor je dat het weleens sneller gaat, wie kan ons wat

> meer hierover vertellen.

> Nu pas realiseer ik mij dat de wens erg groot is. Met die

> toestemming veranderd er wat in jezelf de eigenlijke wens

> komt nu echt dichterbij.

> Groetjes en voor iedereen die ook nog zo lang moet wachten

> kop op eens komt die dag….

>

> Sandy

• Annalies

Wij zitten nu voor de tweede bij stg Meiling na de eerste procedure bij WK te hebben doorlopen.

Onze zoon komt uit Zuid-Korea en hoewel de mensen van WK redelijk vriendelijk waren zijn ze erg zakelijk.

Dit is tegenstelling tot de mensen bij Meiling. Die zijn veel vriendelijker en je zit niet met de kantoortijden alleen tussen 10 en 3 bellen en maar geen contact kunnen krijgen. (in adoptie zaken zijn de mensen van Meiling ook zakelijk maar het belangrijkste vindt ik dat ze menselijk zijn)

Ik verdiende te weinig om uit China te adopteren via WK (voorkeur voor brusje uit ook een Aziatisch land) ja wel 900 euro op jaarbasis! Jee wat zijn wij armlastig he?

en WK heeft mij te lang stilgehouden dat er helemaal geen voorstellen waren in 2002 uit Zuid-Korea) Daardoor hebben wij ons nog eind maart bij WK ingeschreven. Terwijl er eind juni pas bericht kwam dat adoptie uit ZK definitief werd stopgezet.

Had ik het geweten was ik gelijk met de nieuwe BT naar een andere vergunninghouder gegaan.