Adoptie; hoe maak je de keuze en waar begin je

• Kleintjie

nu wij te horen hebben gekregen dat de kans op een (2e) kindje van onszelf zogoed als uitgesloten is komt de wens om te adopteren (die was er altijd al wel maar nu dus driedubbel zo sterk) naar voren.

Allerlei vragen komen natuurlijk boven maar als eerste; waar beginnen we?

Waar kan je je BKA nummer (of het formulier) aanvragen en waar kunnen we ons het beste in gaan lezen??

en zijn er al vergunninghouder voor Zuid-Afrika (dat land heeft onze voorkeur doordat ik daar al een tijd heb gewoont) etc. etc.

Kortom wie geeft onze goede tips; goede websites etc. zodat we ons wellicht kunnen inlezen en een goede beslissing kunnen nemen over het wel of niet adopteren.

Groet kleintjie

• Barnedette

Hai! Wij zijn ook net gestart met het hele circus om een kindje te adopteren. Ik heb het formulier voor toestemming van www.justitie.nl gehaald en op de bus gedaan. Dat is een dikke week geleden en vandaag al bericht terug. Dus dat is stap 1. succes ermee. Barnedette.

• Meta Meulenbelt

Hallo Kleintjie,

Vergunninghouder Wereldkinderen bemiddelt voor Zuid-Afrika, en ik heb gehoord dat de NAS (Nederlandse Adoptie Stichting), een nieuwe vergunninghouder, ook in Zuid-Afrika wil gaan werken. Ik weet niet of ze dat al doen, maar je zou bij hen kunnen informeren. Dit jaar doen ze een aantal adopties uit Panama.

Hier staat een overzicht met vergunninghouders met hierbij de contact adressen:

http://www.stilverlangen.com/adoptie/adoptievergunning.php

Over adoptie uit Zuid-Afrika:

http://www.adoptiebedje.nl/

Groetjes,

Meta Meulenbelt

• zusje

Hoi mensen.

Wij hebben ook besloten het proces in te gaan. Vandaag de papieren binnen gekregen die gaan we gauw invullen en dan kan het wachten beginnen.

Succes allemaal en tips zijn van harte welkom.

Zusje

• Mariet

Hoi zusje,

een belanrijke tip is: zorg dat je voldoende geduld hebt!

Want het hele adoptieverhaal bestaat voornamelijk uit wachten.

Het komende jaar zal er voor jou nog niets gebeuren, daarna komt pas de VIA voorlichting.

Veel plezier en succes met je procedure en je kunt je natuurlijk alvast inlezen via internet……….sites genoeg.

groetjes

Mariet

• Ingrid

Hoi,

Flash heeft nu ook de eerste proefadoptie uit Zuid-Afrika. Ik geloof dat ze contact hebben met een tehuis in Durban.

Groeten,

Ingrid B.