gelovig of niet??

• Kleintjie

ik was al zo eens wat aan het surfen op het onderwerp Adoptie en zag onder andere bij WK dat er voor zuid-afrika is vereist dat je gelovig bent. Nu zijn we dat niet en we vroegen ons af of er op een of andere manier ook adopties uit zuid-afrika mogelijk zijn zonder dat je gelovig bent (welk geloof dan ook).

Groet kleintjie

• Barnedette

Als je wat weet hierover, zou je ons dan ook in willen lichten? Wij zijn ook niet gelovig. Oh hemel, niet getrouwd en niet gelovig. de moed zinkt me nu al in de schoenen. goede start is het halve werk???? hahaha. Nogmaals groetjes, BarnedetteKleintjie schreef:

>

> ik was al zo eens wat aan het surfen op het onderwerp Adoptie

> en zag onder andere bij WK dat er voor zuid-afrika is vereist

> dat je gelovig bent. Nu zijn we dat niet en we vroegen ons af

> of er op een of andere manier ook adopties uit zuid-afrika

> mogelijk zijn zonder dat je gelovig bent (welk geloof dan ook).

> Groet kleintjie

• Meta Meulenbelt

Hallo Kleintjie,

Er zijn ook zelfdoeners actief (geweest) in Zuid-Afrika, ik weet niet of bij die adopties een eventueel geloof een rol heeft gespeeld. Via de BZA kun je proberen in contact te komen met adoptiefouders die uit Zuid-Afrika als zelfdoener hebben geadopteerd. Ook kun je natuurlijk nog bellen met Wereldkinderen hoe hard deze eis is.

http://www.zelfdoenersinadoptie.nl

Groetjes,

Meta Meulenbelt

• fan

hallo,

Ik heb een tijdje terug begrepen van ouders die bezig waren met een procedure in Z-Afrika (via WK), dat je een verklaring van dominee of pastoor moet inleveren. Voorheen was het voldoende dat je zelf verklaarde gelovig te zijn, maar dat kan nu dus niet meer.

groetjes, fan

• Mei

Wat ik begrepen heb is dat het niet een eis is van uit “heel ”Z-Afrika, maar dat WK samenwerkt met 1 tehuis daar en dat dat een tehuis die eis stelt.

Naar mijn weten hebben de zelfdoeners bijna allemaal uit één ander tehuis in Z afrika geadopteerd, maar is adoptie daaruit momenteel niet mogelijk. de BZA is inderdaad de plek voor meer inlichtingen.

De ouders die zelf uit Z afrika hebben geadopteerd , hebben een stichting opgericht. Op hun website kun je meer info vinden over dat tehuis en de reden waarom adoptie momenteel niet mogelijk is . Ook kun je het tehuis financieel steunen

http://www.adoptiebedje.nl/zelfadopteren.asp

• Kleintjie

Hoi;

Bedankt voor je antwoord. Ik had die site inderdaad al gevonden maar zoals ik het nu begrijp zijn er (op dit moment) geen mogelijkheden voor particuliere (zelfdoen) adopties en moet alles via een vergunninghouder gaan.

Als we definitief een keuze gaan maken (zelfdoen of niet; adoptie ja of nee) dan wil ik me ook aansluiten bij de verschillende websites en maillijsten om meer informatie te gaan verkrijgen. OOk hoe mensen in contact komen met contacten in het land waardoor zelf doen mogelijk is.

Bedankt voor je antwoord