Hallo allemaal, wij hebben vandaag ons B.K.A nummer binnen gekregen, jawel stap 1 in het hele gebeuren. Maar nu heb ik een vraag. In de brief staat het volgende:
De ervaring in de landen om ons heen. waar adoptie door 1 persoon al wat langer bestaat, heeft uitgewezen dat bij de toewijzing van een kind aan adoptiefouders in de meest zgn. landen van herkomst, welke toelating doorgaans in die landen zelf geschiedt, de voorkeur zal uitgaan naar gehuwde aspirant-adoptiefouders. Dit zal tot gevolg hebben datde kans op opneming van een kind door 1 adoptiefouder of door ongehuwd samenwonenden geringer is.
Tja, en wat moet je hier nou mee als ongehuwde liefdevolle moeder, dat graag een kindje wil adopteren. Ik wil dus graag weten wat het in de ervaring hier is en zijn er hier mensen die niet getrouwd zijn, maar wel een kindje hebben geadopteerd? Zou het wel heel erg vinden, om na al die medische toestanden ook nog eens een levenskeuze te moeten maken die om de verkeerde redenen tot stand zou moeten komen. Wij geloven alle twee niet in het huwlijk. Daar hebben we zo onze eigen redenen voor. maar we zijn al wel 14 jaar samen en heel gelukkig. Ons kind is de kroon op onze relatie en dat is voor ons de uliteme binding. Dus wie oh wie, kan mij een beetje helderheid geven in deze kwestie?? En verder om welke landen gaat het dan?
groetjes, Barnedette.