Meiling, K&T of Wereldkinderen

• esther

Wij hopen eind dit jaar de beginseltoestemming te hebben en moeten dan voor een vergunninghouder kiezen. Nu hadden we eigenlijk al Meiling uitgekozen, omdat ik ergens had gelezen dat zij geen centrale wachtlijst hadden. Maar nu lees ik hier op het prikbord dat Meiling de langste wachtlijsten heeft. Wie kan mij vertellen welke vergunninghouder het snelste werkt vanaf het moment van intake? En op hoeveel tijd we ongeveer nog moeten rekenen? We dachten zelf nog zo'n anderhalf jaar vanaf nu, maar volgens mij schat ik het te rooskleurig in. :Pffff. we zijn al 2 jaar bezig.

• monique

Hoi Esther

Wij hebben gekozen voor Kind en Toekomst.

Niet eens zozeer vanwege de inderdaad relatief korte wachttijd, maar omdat die stichting ons het meest aanspreekt. Je moet je wel ‘thuis’ voelen bij zo'n stichting, ze bemiddelen per slot van rekening voor het belangrijkste wat je kon overkomen: je kindje!

Wij hebben er ruim vier jaar over gedaan om ons kindje te krijgen…..het is enorm lang, maar het wachten waard!

Succes met het maken van de voor jullie juiste keuze! ( en natuurlijk ook met het wachten)

Mail me gerust als je nog vragen hebt.

groetjes, Monique

• Annalies

Eshter,

De keuze van een land is ook belangrijk.

stel: jullie hebben een voorkeurs land en voldoen aan die eisen dan ga je naar die desbetreffende vergunninghouder.

maar de keuze van een vergunninghouder kan ook nog afhangen van je inderdaad “thuis” voelen bij die vergunninghouder. Heel belangrijk want je kind komt tenslotte via de gekozen vergunninghouder.

Is China jullie keuze dan kan je inderdaad uit deze 3 vergunninghouders kiezen.

Kind en Toekomst heeft de kortste wachtlijst voor China en Meiling de langste.

Wereldkinderen heeft een inkomenseis voor China die de overige 2 vergunninghouders niet hebben.

Wij hebben onze eerste via WK gekregen en de tweede gaat via Meiling komen.

WK was een meer zakelijk aandoende vergunninghouder en Meiling werkt met vrijwilligers. ik vind zelf Meiling klantvriendelijker. als ik een vraag heb of ergens mee zit kan ik gerust bellen. Bij WK had ik het gevoel dat ik eerst om de barriere (telefoniste) heen moest kletsen. Maar uiteraard is dit persoonlijk.

• Mariet

Hallo Esther,

Meiling heeft juist wel een centrale wachtlijst en een lange ook op dit moment.

Maar voor hetzelfde geld is dat over enkele maanden weer anders.

Ik hoorde van de week wel dat Meiling de enige is die zich houdt aan het mondjesmaat doorsturen van dossiers naar China. China had hierom gevraagd vanwege de quote die ze ingesteld hadden vorige jaar.

Afijn, dat pleit wel voor Meiling, vind ik.

En ik vraag me af, weet niet zeker of het zo werkt, dat als “iedereen” nu voor K&T gaat, en voor WK, of hun dossierstapel daar in China dan niet giga hoog moet zijn en het dus uiteindelijk helemaal niet sneller gaat?

Want als Meiling minder dossiers stuurt, is die stapel toch kleiner?

Of komen alle dossiers van alle vergunninghouders op 1 stapel te liggen in China? Geen idee.

Succes hoor met het maken van jullie keuze.

(wij zijn overigens wel, en we wisten van die centrale wachtlijst, voor Meiling gegaan, dat voelt prima!)

groetjes Mariet

• Mei

Volgens mij houden de vergunninghouders zich allemaal aan de vraag van het CCAA.

Alleen, toen het quotum ingesteld werd, werd dat gebaseerd op het gemiddelde aantal dossiers van de 3 jaren daarvoor. Meiling kwam daardoor uit op een laag quotum en mag dus nog steeds minder dossiers doorsturen dan bijv. K&T en WK.

Verder heeft K&T geen algemene wachtlijst, dus dat scheelt sowieso in tijd.

Als je kiest voor een land waaruit weinig wordt gedopteerd of je kiest voor een ouder kindje en/of een SN kind, kun je bij K&T vrijwel meteen terecht voor een intake. Ik vind dat een goede manier van handelen, want juist voor deze kinderen is dringt de tijd, waarom dan een wachtlijst?

Daarnaast spelen ook de financien mee. Bij WK zijn de kosten voor China het hoogst