een ouder kindje

• machteld wit

Graag zou ik ervaringen horen van mensen die een ouder kindje, bv ouder dan 2, geadopteerd hebben. We zijn net begonnen, zitten in de versnelde procedure, maar zijn ons aan het orienteren op welk land, hoe oud etc.

In eerste instantie denken wij aan een jonger kindje, maar misschien berust dat op een vooroordeel en kan het bij een groter kindje ook prima gaan. Wie heeft hier ervaring mee? Bedankt!

• Elly

Kijk eens op onze website voor onze ervaringen. Onze dochter werd 2 dagen na aankomst 3 jaar. http://home.quicknet.nl/mw/prive/ronvmeijer

• Marianne

Wij hebben sinds anderhalf jaar twee heerlijke zonen. Ze zijn nu 4 1/2 en bijna 6 jaar.

Slechts een week lang hebben we flinke huil- en driftbuien meegemaakt van onze oudste (toen dus 4 en 1/2 jaar). Vanaf dat moment (terugvlucht naar NL) gaat het prima.

Het zijn twee hele vrolijke jongens die graag ravotten, spelen en knuffelen!

Natuurlijk is dit geen garantie voor het kindje dat jullie misschien krijgen maar bewijst wel dat er veel positieve verhalen zijn.

Groet,

Marianne

• sarah

toch wil ik hier ook even op reageren. in die leeftijd adopteren is toch een risico voor het kind. misschien dat er nu geen problemen zijn, maar in de pubertijd kan het dan flink misgaan. in mijn adoptie kringen merk ik dat ook. en natuurlijk hoeft het niet mis te gaan maar denk er op z'n minst 4 keer overna voor je een ouder kindje gaat adopteren.

• Tineke

Over na denken?

Goh, dat hebben wij helemaal niet gedaan!

Had je ook wel eerder kunnen zeggen.

Tineke

• sarah

you know what I mean :S