welke vergunninghouder kozen jullie?

• machteld

Hallo!,

Nog weer een vraag van mij. Ik heb op internet de vergunninghouders eens goed bekeken, maar ben toch ook benieuwd naar jullie verhaal: waarom koos je voor jouw organisatie , kunnen jullie dat kort aangeven? Of kan dat niet kort?

hartelijk dank!

Machteld

• Meta Meulenbelt

Hoi Machteld,

Sommige mensen kiezen voor een grote vergunninghouder die bemiddelt voor veel verschillende landen, andere kiezen eerst een land en zoeken dan de vergunninghouder erbij.

Wij hebben onze adoptie zelf gedaan, dus zonder vergunninghouder. Ook dat kan nog.

Groetjes,

Meta Meulenbelt

Mama van Mean uit Cambodja

• machteld

Hai Meta,

Dan komt natuurlijk mijn volgende vraag: waarom deed je het zelf?

Ging het sneller of zag je andere voordelen? Had je een band met Cambodja misschien al?

Wij zouden graag uit Nepal adopteren,zijn er veel geweest en ik heb een actie georganiseerd voor kinderen in Nepal, ik ken het land redelijk en vind het prachtig.

Maar op internet zie ik dat je voor Nepal 3 jaar getrouwd moet zijn, we zijn net 1 dag getrouwd..

Bedankt voor je reactie!

Machteld

• Mariet

Hoi Machteld,

wij zijn eerst gaan bedenken voor welk land we wilden gaan, en zijn toen de vergunninghouders gaan bekijken.

We zijn ondertussen ook nog geswitcht van vergunninghouder.

Je kijkt naar allerlei zaken, hoe komen ze over, wat zijn de eisen, hoeveel geld vragen ze, voor hoeveel andere landen bemiddelen ze (stel dat een land sluit kun je overstappen), etc.etc.

En dan volg je je gevoel denk ik.

Groetjes

Mariet

• Meta Meulenbelt

Hallo Machteld,

Op mijn site: http://www.geocities.com/metameulenbelt lees je o.a. de redenen voor ons om het zelf te doen.

Wij wilden graag uit China adopteren, maar op het moment dat wij de BT hadden was er een limiet op de aantallen in te sturen dossiers naar China dus moesten we heel lang wachten. Ik heb toen gezocht naar een contact in een ander land, en dat is Cambodja geworden. Inmiddels hebben ook wij een enorme band met dit immens arme land…

Via http://groups.yahoo.com/group/zelfdoen_in_adoptie kun je een overzicht vinden van e-mail lijsten over heel veel landen. Op die manier kun je in contact komen met ouders met kids uit die landen en ook navragen of “independent adoption” mogelijk is.

Groetjes,

Meta

• machteld

hartelijk dank voor jullie reacties, meta je hebt ons ook enthousiast gemaakt voor zelfdoen, misschien heb ik er later nog meer vragen over, als dat goed is, maar nu moet ik zo eens werken.