zelfdoen

• machteld

Hallo! We overwegen nu ook om de adoptie zelf te doen.

graag zouden we wat ervaringen horen van mensen, bedankt Meta!. En weten jullie welke landen zgn “gesloten ”zijn?

Hoe kom je daar achter?

Gelden bij zelfdoen dezelfde eisen als bij de vergunninghouder?:

We hebben bv veel contacten in Nepal, maar nepal vraagt dat je 4 jaar getrouwd bent, we zijn 3 dagen getrouwd..

Bedankt voor jullie reacties!

• Annalies

Machteld,

Als je lid wordt van een mailgroep krijg je alle info over zelfdoen door ervaringsdeskundigen.

http://groups.yahoo.com/group/zelfdoen_in_adoptie/

Volgens mij is deze mailgroep ook gestart door Meta M

• Meta Meulenbelt

Hallo Machteld,

Als je een contact in een land hebt is het verstandig om eerst contact op te nemen met het Ministerie van Justitie (NL) om daar te checken hoe het zit met de algemene regels t.a.v. dit land, en bij welke vergunninghouder je de deelbemiddelingsaanvraag moet indienen (van een aantal landen is dat wel algemeen bij ervaringsdeskundigen bekend, maar van een land waar vandaan nog niet eerder zelf geadopteerd is meestal niet). Uiteindelijk moet het MvJ ook toestemming verlenen om te adopteren via jullie contact (de vergunninghouder geeft een advies af).

Als je nu zou bellen met het MvJ en je vraagt naar Cambodja bijv., dan zullen ze daar zeggen dat het op dit moment niet toegestaan is om uit dit land te adopteren. Dit bespaart je een hoop investering in tijd en geld om alle gegevens voor de deelbemiddelingsaanvraag te verzamelen.

Voor zelfdoen geldt hetzelfde als voor adoptie via een vergunninghouder: je moet voldoen aan alle wettelijke eisen van Nederland en aan de wettelijke eisen van het land van waaruit je wilt adopteren. Er is in die zin geen verschil tussen.

Groetjes,

Meta

• Judith

Hoi Machteld,

Wij hebben goede ervaringen met het zelfdoen. We hebben een zoon geadopteerd uit de VS. We hebben hem in juli opgehaald toen was hij twee weken oud. Mocht hier je belangstelling naar uitgaan dan kun je contact met me opnemen. We weten er alles van.

Groet Judith

• marieke

Ben erg benieuwd of jullie zoon uit philladelphia komt!

Sta daar ingeschreven sinds augustus.

Hoe lang hebben jullie moeten wachten?

• annelies

Beste Judith,

we zijn aan het zoeken naar kontakten voor zelfdoen in de VS. Dus we zijn erg benieuwd via wie jullie het geregeld hebben en wat de kosten waren ?

Je kan me op eigen mailadres mailen.

Ben benieuwd naar je antwoord,

Groet,

Annelies

• petra

Beste Judith,

Ook wij zijn opzoek naar betrouwbare contacten in de VS. Graag hoor ik iets over jullie ervaringen.

Alvast bedankt,

Petra

• Sigi

Hoi Judith,

k Ben alleenstaand en daarom erg geinteresseerd in een zelfdoenprocedure. Graag zou ik van jou wat informatie willen over hoe je aan een (betrouwbaar) contact bent gekomen in de VS.

Alvast bedankt!

Groet Sigi

Judith schreef:

>

> Hoi Machteld,

>

> Wij hebben goede ervaringen met het zelfdoen. We hebben een

> zoon geadopteerd uit de VS. We hebben hem in juli opgehaald

> toen was hij twee weken oud. Mocht hier je belangstelling

> naar uitgaan dan kun je contact met me opnemen. We weten er

> alles van.

>

> Groet Judith

• Sigi

Hoi Judith,

Hoe kan ik anders contact met je opnemen voor verdere vragen?

Alleen als je geen bezwaar hebt natuurlijk!

Dit was ik in mn vorige mailtje vergeten te vragen.

Groet Sigi