emaillijsten??

• marieke

Hallo,

Ik heb een rare vraag. Ik lees overal over die emaillijsten, maar wat kan je daar mee? Hoe werkt het, heeft iemand er ervaring mee? Het lijkt me erg leuk, mailen met iedereen.

Ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen.

Marieke

• elly

Als moeder van een prachtige dochter uit Haiti ben ik lid van 2 haiti-mailinglijsten. Ik vind het heel prettig om ervaringen uit te wisselen. Ook voor de wachtenden is het een middel om je vragen kwijt te kunnen.

• Meta Meulenbelt

Hallo Marieke,

Een e-mail lijst is een groep mensen die zich verzameld hebben met een gelijke interesse. Een e-mail lijst bestaat uit een mailbox waarin alle e-mail adressen van deze personen zitten. Als een lid van de lijst een e-mail naar deze mailbox stuurt, dan wordt dit mailbericht door de mailbox doorgestuurd naar alle leden van de lijst (inclusief de verzender). Antwoordt iemand er dan weer op, dan krijgen de leden dit ook allemaal te lezen.

M.b.t. adoptie zijn er heeeeeeel veel e-mail lijsten. Als je nog niet weet uit welk land je gaat adopteren is de algemene adoptielijst een goede starter: http://groups.yahoo.com/group/adoptie/

Er zijn lijsten voor ik denk alle landen van waaruit je via een vergunninghouder kunt adopteren, er zijn lijsten voor mensen die zich voor adoptie in een bepaald jaar hebben aangemeld, er zijn lijsten voor mensen die zich willen oriënteren op zelfdoen in adoptie, noem het maar op.

Groetjes,

Meta Meulenbelt