Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat elke raad natuurlijk verschillend beoordeelt.
Maar volgens mij maak het uit hoe jullie zelf op het werkloos zijn reageren.
Ik bedoel: zitten jullie in de put door het werkeloos zijn of verwachten jullie na een tijdje wel weer uitbreiding van het aantal werkuren.
Je instelling is waarschijnlijk belangrijker dan het werkloos zijn zelf. Ik denk niet dat het voor de Beginseltoestemming uitmaakt of je nu wel of niet betaald werk hebt.
Ik ken een echtpaar met 2 geadopteerde kids waarvan de man in de WAO zit en de vrouw fulltime huisvrouw is.
Wij hadden zelf ook een minder vaak voorkomende situatie. Ik werk fulltime en mijn man is huisman. Wij moesten vertellen hoe wij dat dachten uit te leggen aan een contact van een adoptie land. In de meeste adoptie landen is het nl zeer ongewoon als de vader voor de kinderen zorgt. (raad Leeuwarden)
De hoogte van het inkomen is wel van belang voor sommige adoptie landen. Als je niet aan hun inkomenseis kunt voldoen dan valt dat desbetreffende land af als mogelijkheid om uit te adopteren. Gelukkig is er genoeg keuze uit andere landen die geen inkomenseis hebben. (China bij WK heeft sinds kort geen inkomenseis meer bij gewone procedures: uitzondering Special Needs)
Wil je zekerheid of je mogelijkheden hebt om te adopteren dan zou ik je aanraden om eens contact op te nemen met een vergunninghouder.