Hoi Machteld,
Wij zijn net 2 weken thuis met onze dochter van 3 jaar.
Het ging hier wel om een 2e adoptie en zeker geen voorbeeldprocedure.
Onze dochter komt uit Colombia, en vanaf verzenden documenten tot voorstel heeft het 1,5 jaar geduurd.
Ons eerstje kindje was 15 maanden toen wij hem kregen (ook uit Colombia), dus ik kan wel de ervaringen naast elkaar zetten.
Onze eerste kon natuurlijk niet worden voorbereid, was gehecht aan zijn pleegmoeder, eenkennig natuurlijk, want dat zijn ze met 15 mnd, dus had heel goed door dat er iets gebeurde, maar kon niet plaatsen wat dat was…..Hij had natuurlijk eerst heel veel verdriet…En dat zat ook diep, hebben we nu tijdens onze 2e reis gemerkt, want hij zat het niet zitten om naar Colombia te gaan.
Onze dochter is een bijdehand voor haar leeftijd, woonde ook in een pleeggezin, met hele lieve pleegouders. Zij was oud genoeg om voorbereid te worden, had al foto;s van ons, voor wij naar Colombia kwamen en wist heel goed, dat wij haar nieuwe pappa en mamma zouden worden en dat ze een broertje zou krijgen van 1 jaar ouder en tevens wist ze al dat ze zou gaan vliegen…
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat deze 2e overdracht en het wennen aan elkaar vele malen soepeler ging….Dit zou ik een aantal jaar geleden nooit gedacht hebben,
maar het is echt zo…
Veel succes verder met de procedure!
groetjes,
Corine