Hart onder de riem????

• esther

Mede lotgenoten, wie wil ons een hart onder de riem toesteken? Ik wordt soms zoooooo moedeloos van die wachttijden!! Wij hebben begin juli de Via-cursus afgesloten. Intussen zijn we al medisch gekeurd, hebben we ons levensverhaal al op papier gezet en verzaakt de Raad van Kinderbescherming te Breda om het gezinsonderzoek uit te voeren. Nu is er een regel dat het gezinsonderzoek plaats dient te vinden, 2 kwartalen na afsluiting van de cursus. Balen dat wij net begin juli de cursus afsloten want dit kwartaal zou je dus niet mogen meetellen. Wat vinden jullie… moet ik nou de Raad bellen om de boel te puschen? Ik heb al eens gebeld, maar na ongeveer 15 tot 20 minuten wachten werd me verteld dat er nog geen raadsmedewerker aan ons is toegewezen. De regeling is toch in het leven geroepen om te zorgen dat het ongeveer maar een half jaar gaat duren voor je aan de beurt bent?? Moeten wij dan 9 maanden wachten omdat we net in juli de cursus hebben afgesloten????? Wie heeft zinvol advies???? En ik weet dat jullie allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dus allemaal sterkte!! Het gaat goedkomen!!!

• Suzanne

Ik heb geen advies voor je maar het wachten wordt wel beloond. Als je kindje er eenmaal is vergeet je dit allemaal.

Je zou nog een keer kunnen bellen maar of het veel helpt weet ik niet, het kan nog meer ergenis brengen.

Ik wens je heel veel geduld en hoop dat het wachten beloond wordt met een heel mooi lief kindje.

Suzanne

• Claudia

Hoi Esther,

ik zou me niet zo druk maken als ik jou was.

Ik weet niet voor welke vergunninghouder je straks gaat maar bij sommigen wordt je op de wachtlijst gezet middels je BKA nummer.

En die heb je al lang in je bezit.

Dat is verder dus geen probleem.

Al willen we allemaal wel dat het véél sneller zou gaan.

Hou je taai hoor…..

• Mei

Een hoop vergunninghoudersd werken niet volgens BKA nummer en daardoor loop je dus gewoon wel vertraging op. Mijn advies: bellen, ….en gewoon net zo lang tot je in ieder geval een afspraak hebt, ook al is dat dan bijv. pas over een hele tijd.

Het is inderdaad frustrerend, dat zinloze gewacht op de Raad, bij de ene ben je binnen een week aan de beurt, bij de ander duurt het 9 maanden. Ik weet helaas alles af van wachten;-)

Succes

Het komt goed

• ethel

Ik wil even terugkomen op het op volgorde van BKA-nummer op de wachtlijst komen bij een vergunninghouder. Ons BKA-nummer stamt al vanaf eind 1999, alleen hebben wij voor ons zelf om medische redenen de procedure ongeveer een jaar stopgezet. Jammergenoeg is bij het intake-gesprek niet gemeld dat je dan gewoon instroomt op de landenwachtlijst op volgorde van binnenkomst van het gezinsrapport bij de vergunninghouder. Dit had ons een half jaar ilussies minder gescheeld.

Het wachten zal dus nog wel even doorgaan.

Sterkte hiermee allemaal!

• esther

Dank jullie wel allemaal voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb toch nog maar eens naar de Raad gebeld, en we staan bovenaan de lijst. Een precies tijdsbestek kon ons niet worden gegeven, maar het zou geen maanden meer gaan duren. Is in elk geval weer iets…. toch?

• Mei

Boven aan de lijst klinkt goed:)

ik teken er voor.

Succes

• esther

ben net gebeld door de Raad, en de eerste afspraak staat op 15 december!!!!! Goed he?!?!?!?!? Mijn dag kan niet meer stuk!!!!!

• Marie-Jose

Esther,

Ook wij hebben meer dan 6 maanden moeten wachten voor de Raad van Kinderbescherming in actie kwam… ik ben uiteindelijk iedere week gaan bellen, en kreeg ook vaak te horen dat er niemand aanwezig was. Niets zo frustrerend als wachten. Heel veel succes met jullie procedure, ons heeft het uiteindelijk een prachtige dochter opgeleverd. Onze ervaring is dat de Raad van Kinderbescherming veel sneller reageerd op een aanvraag voor een 2e adoptie, die procedure hebben we vorig jaar in 1 maand afgehandeld.