Leeftijdverschil 40 jaar

• Mariska

Hai, Waar ik zo benieuwd naar ben is dat in hoeverre het leeftijverschil van 40 jaar tussen ouder en kindje precies word aangehouden, mijn man is in augustus 40 geworden en we verwachten in maart 2005 ongeveer een voorstel,hij is dan 41 en 7maanden betekend dit dat ons kindje dan ook echt minimaal 1jaar en 7 maanden moet zijn of is daar nog een marge in van een paar maanden?

• Mei

Mijn ervaring is dat je kindje echt minimaal 1 jaar en 7 maanden oud zal zijn. Het ministerie van Justitie vind ik veel strenger tegenwoordig en ik heb echt wel voorstellen teruggestuurd zien worden de afgelopen maanden, omdat het Ik vind wel dat er wel soepeler mee wordt omgegaan als het om een kindje met een SN ( handicap) gaat.

• marleen

hallo Mariska,

Wij hebben inderdaad een zoon van 2 jaar en 3 mnd gekregen, toen mijn man 42 jaar was. Dus men pland dit zo. Wij zijn zeer gelukkig met onze zoon en hij ontwikkeld zich prima. Toen mijn man bijna 46 was, hebben wij onze 2e zoon ontmoet. Hij was 4 jaar en 3mnd oud. Hij heeft het minder gemakkelijk gehad om zich aan te passen, maar het heeft ook geen grote problemen met zich meegebracht. Ook hij ontwikkelt zich prima en wij zijn een heel gelukkig gezin.

veel succes met de adoptieprocedure

marleen