ifv

• sas

Wij verwachten in 2005 een voorstel voor een adoptiekindje, maar nu is mijn vraag zijn er mensen die tijdens het wachten ook nog voor ifv zijn gegaan en hoe voelde??

sas

• jose

wat is dat voor iets raars?

je verwacht een adoptiekindje en je gaat ook nog voor ivf? volgens mij is dit ECHT niet de bedoeling!!!!

je gaat voor een adoptiekindje en wanneer je er nog niet uit bent en toch nog voor ivf kiest kies je voorlopig voor een biologisch kindje.

wat wil je nu eigenlijk???

naar mijn gevoel is dit zo krom als wat.Lijkt me ook niet leuk wanneer jullie een adoptiekindje krijgen en toch eigenlik liever een éigen'kindje zouden willen,leg dat maar eens uit later als hij of zij groter is.reken er maar op dat een kindje hoe klein dan ook zal voelen of het gewenst is of niet! of dat het zich een soort plaatsvervanger zal voelen.

voor adoptie moet je kiezen wanneer je er helemaal uit bent dat dit het voor je is.en niet wanneer je toch nog met ivf plannen in je achterhoofd loopt!

• Claudia

Hoi,

volgens mij mag dit helemaal niet, is het niet zo dat je tijdens de VIA cursus dit ook te horen krijgt?

Je moet het een hebben afgesloten alvorens verder te gaan met de adoptie.

Ook in de raadsonderzoeken wordt dit besproken, hoe je het ongewenst kinderloos-zijn verwerkt hebt etc.

Het is echt niet de bedoeling dat je je op beide paden begeeft.

Succes.

• Mei

Ik denk dat je vooral bij jezelf na moet gaan wat je wilt.

Waarom wil je nog IVF als je al een heel eind bent binnen de adoptie procedure?

Is de wetenschap dat er op den duur een voorstel van een kindje voor je zal zijn niet genoeg?

Blijft het verlangen naar een biologisch eigen kindje?

Liever dat dan een adoptie kind?

Ik denk dat je dan eerlijk moet zijn, naar je zelf maar boven alles naar het nog te adopteren kind.

Die vraagt er niet om om geadopteerd te worden door jou.

Die heeft recht op ouders die volledig voor hem of haar kiezen.

En als je dat niet kunt, dan moet je niet adopteren omdat je anders nou eenmaal helemaal geen kinderen zal hebben.

Een kind heeft recht op onvoorwaardelijke liefde.

Succes met nadenken

• sas

Ik denkt dat ik de vraag niet goed heb geformuleert, ik was benieuwd of er mensen waren die tijdens de adoptie periode ook nog met ifv bezig waren, ik vraag dit voor een kennis van me die met beide bezig is, wij hebben het jaren gelden al opgegeven op de natuurlijke manier..

groet sas