adoptie?

• Patty B

Hallo,

Kunnen jullie mij uitleggen wat de voordelen van adoptie zijn uit een ander land dan NL???

Bedankt,

Patty

• Claudia

Er komen in Nederland niet zoveel kinderen ter adoptie vrij (gelukkig). Dus de kans dat dit lukt is gering. Pleegkinderen zijn er (helaas) wel genoeg, maar dat is een heel andere weg die je inslaat.

“Nederlandse” kinderen zijn er bijna niet, het zijn dan kinderen van asielzoekers, marokaanse kindjes etc.

Ik denk dat het verder een gevoelskwestie is, een land met zijn cultuur kan je heel erg aantrekken.

Je kan je wel voor beide procedures inschrijven, en buitenlandse én Nederlandse adoptie. Dan laat je “het lot” beslissen.

• Mei

Het grote nadeel van adoptie uit nederland is dat in principe de biologische moeder van je kindje zch nog kan bedenken als jij al een tijd voor het kindje hebt gezorgd.

Verder zijn het bijna altijd baby´s die voor adoptie in aanmerking komen.As je dus liever een ouder kindjes wilt adopteren of als je boven de 40 bent is dat dus geen optie.

• Patty

Het lijkt mij zo een gedoe!!!

• Triangle

Eh pardon? “Het lijkt je zo een gedoe!!! ”

Mijn hemel dit komt op mij over als………………kan er de juiste woorden niet eens voor vinden.

We spreken hier nog altijd over het adopteren van een kind en over geadopteerde kinderen. Als geadopteerd zijnde is deze opmerking een rechtstreekse messteek in mijn hart en diep onder de gordel.

Mijn advies,………..ik zou nog maar eens goed gaan nadenken mbt het gedoe van al dan niet adopteren.

vriendelijke groet,

Triangle

• Mei

Hoi Triangle, ik kan me je gevoel voorstellen. Maar ik moet zeggen dat ik helaas zeer regelmatig reacties lees waarbij ik het gevoel krijg dat mensen alleen van uit hun eigen belang redeneren ipv uit het belang van het kind.

Ik vind nog steeds dat adoptie een allerlaatste mogelijkheid kan zijn voor kinderen om een thuis te vinden. Dat is de voornaamste reden voor adoptie. Dat voor een hoop mensen ook hun kinderwens daarmee wordt vervuld is een mooie bijkomstigheid, maar het belang van de kinderen staat voor mij voorop.

Een hoop gedoe.

Elke adoptie kost veel tijd en energie en ik denk dat dat in zekere mate maar goed is ook.

Maar al zou ik de hele weg op mijn blote knieeen over moeten doen, dan deed ik het morgen weer. Want mijn kinderen zijn het meer dan waard.

• patty

Ik heb toch niet gezegd dat ik wil adopteren???

Het is een informatieve vraag, zoals dat heet..

Nee natuurlijk, dan begrijp ik jullie reactie wel….

Maar…………..is het wel in het belang van het kind om te adopteren? Ik bedoel: kan het niet beter in de eigen omgeving/cultuur opgroeien?

Pat

• Mei

Het lijkt me een goed idee dat als je echt het antwoord op deze vraag wil weten, je je verdiept in wat adoptie inhoudt.

Pas als er helemaal geen mogelijkheden meer zijn in het land van herkomst, komt een kind in aanmerking voor adoptie.

Voor ieder kind zou ik wensen dat het op zou groeien bij zijn of haar biologische ouders. Net zoals ik wens dat er geen oorlog is.

Beiden is helaas een utopie.

En dan kan je er beter voor zorgen dat een kind zo veilig mogelijk opgroeit, met de beste kansen en mensen om hem heen die van hem houden.

En zin als: “het lijkt me zo´n gedoe”

Vind ik nog steeds volkomen ongepast als je het hebt over het leven van een kind.