documenten naar China

• Ingrid

Wij mogen binnenkort voor de vergunninghouder Kind en Toekomst documenten gaan verzamelen voor de adoptie uit China. Ik heb begrepen dat er nogal eens wat mis gaat bij het verzamelen van de documenten en dat dat nogal wat tijd in beslag kan nemen.

Wie heeft er onlangs documenten verzameld en heeft wat tips voor ons? Waar moeten we specifiek op letten? Hoeveel tijd moeten we ervoor uittrekken?

Groeten,

Ingrid

• Annalies

Zie voor meer info op de website van adoptie uit China en Taiwan.

www.rodedraad.com

• Ingrid

Beste Annalies,

Op die site heb ik al gekeken, en zodoende weet ik ook precies welke documenten ik moet hebben. Alleen heb ik begrepen dat er na het verzamelen van de documenten (bij gemeente, huisarts etc.) vaak fouten insluipen, zodat je nogmaals een rondje langs verschillende instanties moet doen. Ik zou graag willen weten waar we allemaal extra op moeten letten, zodat we kunnen proberen om de documenten gelijk goed aan te leveren.

• marianne

als ik het goed heb, krijg je van de vergunninghouder een brief met wat voor documenten je moet verzamelen, er kan dus echt niets mis gaan, alleen het 1 duurt wat langer als het andere, dat is het enige, wat betreft tijd, dat verschilt per persoon , vaak duurt het zeker wel een aantal weken, succes verder

• Annalies

Bij de ene notaris kan je gelijk legaliseren en bij de ander moet je eerst een afspraak maken.

De tijd die je wacht op het arondissements rechtbank kan ook verschillen.

Bij de ene kan je de papieren gelegaliseerd en wel na een paar uurtjes weer ophalen en bij de andere kan het een dag duren.

Het rondje Den Haag staat heel uitgebreid beschreven met alle ins and outs op de rode draad website.

Overigens de info die wij van de vergunninghouder kregen over het klaarmaken van de papieren was volledig en zeer uitgebreid. (Stg Meiling)

Wat betreft de tijd die je nodig hebt voor het klaarmaken van de papieren. Het meeste is afhankelijk van hoe snel je zelf dingen regelt.

Alleen het bewijs van goed gedrag kan wel eens wat op zich laten wachten.

Succes