Zo denkt Derk Bolt ( van spoorloos) over adoptie

• jerusha

Beste heer Bolt,

Ik denk dat U twee dingen kan doen:

1. Ontslag nemen bij Spoorloos

2. Of de verplichte VIA cursus bijwonen zoals wij adoptieouders allemaal moeten of moesten doen. Wellicht leert U ervan.

Voor de rest wens ik U een wijs en leerzaam 2004 toe!!

Een gelukkige adoptiemoeder met een even gelukkige adoptiedochter!!!

• Claudia

Beste Heer,

"Dat er veel kinderen worden afgestaan, komt volgens Bolt ook door de

enorme vraag naar adoptie kinderen………."

Staan die 2 dingen niet los van elkaar?

Het afstaan en het adopteren van een kind zijn 2 zeer verschillende aspecten.

Dus als er geen adoptieouders zouden zijn, werden kinderen niet afgestaan?

Aha, nooit geweten :-(

"Mensen zien een adoptiekindje toch vaak als een speeltje, het

kleine donkere aapje"

WAT??????????????

Wie, in Godsnaam, ziet een kind als een (wel of niet donker-) AAPJE?

Wat een respect naar een kind toe zeg.

Zijn alle adoptie kinderen donker eigenlijk, meneer Bolt?

Wat weet u ervanaf, blijkbaar zeer weinig anders zou u dit niet zeggen.

"Bolt is ervan overtuigd dat een kind bij zijn biologische ouders

uiteindelijk altijd beter af zal zijn dan bij adoptie- ouders"

En wat te doen dan, wanneer ouders hun kindje hebben moeten afstaan door welke reden dan ook?

Dan zou dat kind maar niet geadopteerd moeten kunnen worden, hij/zij wordt er alleen maar slechter van?

Wat triest, in en in triest, dat u aan een programma als SPOORLOOS mee werkt (mee MAG werken) terwijl u zo praat over adoptiekinderen!

Smaakt uw belegde boterham, en die van uw gezin over de ruggen van mensen die op zoek zijn naar familiebanden terwijl u zó over ze denkt?

Ongelooflijk, ik hoop dat de KRO de juiste beslissing gaat nemen.

Het is ook niet de eerste keer dat u dit soort uitspraken doet.

Mijn hele omgeving boycot SPOORLOOS vanaf nu door niet meer te kijken.

Hopelijk volgen er meer en zullen de kijkcijfers giga dalen.

Een eerder geplaatste tip als het volgen van de VIA voorlichting, zou ik u ook aan willen raden!!

Of zoek fijn een andere baan, iets met schattige, witte kindjes.

PS: “als enige zwarte tussen witte kinderen op school zitten”

Ooit eens een school van binnen gezien meneer Bolt?

Wist u dat er vele kinderen, van vele nationaliteiten op een school zitten?

Nederland een multicultureel land is?

BAH!!!!!!!!!!!!!!

• een moeder

goed verwoord Claudia……..

en nu nog je lidmaatschap opzeggen van de K.R.O.

heb ik ook gedaan

en dat na 30 jaar!!!!

ik ben woest……

lekker over naar Veronica………………

• Marian

Natuurlijk is het schokkend wanneer iemand als Derk Bolt van het programma spoorloos, waar ik overigens vaak naar kijk. dergelijke uitspraken doet. Toch wil ik, als zeer gelukkige adoptiemoeder van de twee geweldigste meiden die er bestaan, advocaat van de duivel spelen. Al onze motieven zijn natuurlijk egoistische. Graag ben ik de moeder zijn van deze meiden. Ik kan ze niet wegdenken uit mijn bestaan. En zonder enige discussie hou ik onvoorwaardelijk van ze. Het zijn gewoon mijn kinderen. De meiden weten vanaf het vroege begin al dat ze niet uit mijn buik komen en dat ze nog een moeder hebben in een ander land. De ene gaat daar heel anders mee om dan de ander. We zijn drie jaar geleden naar Sri Lanka op vakantie geweest. Dit was erg confronterend voor hen. De oudste, 12 jaar nu, wil niets van haar geboorteland weten. De jongste 8 jaar vraagt wel eens “heeft mijn moeder telefoon, want dan wil ik haar wel eens bellen”. Op mijn vraag wat zou je dan tegen haar willen zeggen, weet ze het niet precies en zegt ze “gewoon hoe het met me gaat”.

Ik hoop oprecht dat mijn verlangen om een kind op te willen voeden en het feest dat het is om dit nu mee te mogen maken goed uitpakt voor beide meiden. Maar ook voor de (afstands) moeders. Want we zijn wel wat verplicht aan ze. En makkelijk om afstand te doen is het zeker niet. In Sri Lanka sta je nl. samen voor de rechtbank, dus je ziet de moeder. Je ziet wat ze meemaakt. Daar kan ik nu nog emotioneel over worden. Had het ook anders kunnen lopen voor hen? Had ik het anders kunnen laten lopen voor hen?

Een lang verhaal, maar reageer maar