dollar rekening

• masja

Wie heeft er nog advies over dollars sparen.

Ben bij verschilende banken geweest maar de meeste doen er niet aan.

De rabo bank welmaar kost dan 7 euro per maand en dan 30 euro per transactie.

Wel erg duur.Want de dollars zijn nu erg gunstig.Wie heeft er nog tips?

vast bedankt,

masja

• agnes

Hoi Masja

Ik zit zelf ook eigenlijk een beetje met deze vraag. Het is nu wel erg aantrekkelijk om een dollarrekening te openen, alleen weet ik niet exact hoeveel “dollars” we nodig zullen hebben. Natuurlijk weet ik wel wat de kosten zijn van een adoptieprocedure van begin tot eind, maar wij willen b.v. graag een kindje uit Colombia adopteren, je bent aan totale kosten dan, euro's, pesa's en dollars nodig. En hoeveel van elk, kweet niet??

Wellicht is het mogelijk om een dollarrekening te openen voor de totale kosten, en dan wanneer je een bepaalde valuta nodig hebt deze om te wisselen?? Maar het lukt me zelf niet zo goed om te beredeneren wat het beste is, dan zie ik de dollartekentjes vliegen, zeg maar..;—))

Misschien heeft iemand anders adviezen, tips of ervaring hiermee???

Liefs Agnes

• Annalies

De banken willen niet graag een US dollarrekening openen omdat zij er niet aan kunnen verdienen.

Bij de ABN-AMRO hebben wij een dollarrekening geopend. Allen de transactie van dollars aankopen moet worden betaald en later het overmaken naar de vergunninghouder kost weer geld. (in ons geval afgerond 22 euro)

Wij gaan voor Tawain en hebben gelijk na het voorstel het bedrag in dollars overgemaakt naar Meiling. Ook al gaat het van de ABN-AMRO van onze US dollar

rekening naar de US dollar rekening van Meiling het wordt toch als een buitenlandse transactie gezien vandaar de 22 euro overboekingskosten.

Dus ik zou jullie aanraden om toch even door te zetten en een US dollar rekening te openen. Ze mogen jullie niet een rekening weigeren.

De ABN-AMRO ging bij ons pas overstag toen wij aangaven om dan maar naar een andere bank te stappen. In ons geval was de RABO bank al akkorrd gegaan maar onze gezamelijke rekening is bij de ABN en we wilden alles graag bij een bank houden.

Nadeel is je krijgt geen rente op de US dollar rekening en als je 10000 dollar nodig hebt dan kan het aardig rente schelen.

• jerusha

Wij hebben voor de adoptie van onze dochter uit Taiwan een dollar rekening geopend bij de ING. Geen probleem en erg handig. Het scheelt enorm vooral nu met de goede stand van de EURO.

Succes verder!!

• lin

Wij hebben ook een dollar rekening bij de ing bank ze deden helemaal niet moeilijk er zaten wel een paar kosten aan om het van de euro naar de dollar over te maken maar verder niet.

groeten van lin

• Fleur

Ik heb een vraagje. Wij weten nog niet voor welk land we gaan, maar voor welke landen is een dollar rekening dan handig?? Is het zo ie zo handig om er één te openen?

Zag hierboven al dat iemand het had gebruikt voor colombia en met meiling?

Wie kan raad geven..

groetjes

Fleur

• Claudia

Hoi Fleur,

als je voor het land waaruit je adopteerd cash dollars mee moet nemen (wij gaan naar China), om daar wat zaken af te handelen, is het handig een rekening te openen.

Nu staat de dollar laag.

Als je ze cash in huis legt en wacht tot je afreist trek je er geen rente van.

En je neemt wat risico dan door het geld in huis te leggen.

Nu las ik in een van bovenstaande reacties dat je op een dollarrekening ook geen rente krijgt??

Ook wij zijn bezig met dit verhaal en denken er zo langzamerhand over om ze maar cash te gaan halen.

Geen rente, kosten met het openen van de rekening, kosten met transacties, weegt dat dan wel op?

• Fleur

Hoi Claudia,

Ik zit ook nog wel even te twijfelen. Maar had net even een bank gebeld en die zou iets voor me uitzoeken wat de mogelijkheden waren en volgens hem kreeg je wel gewoon rente… ben benieuwd.

Ik laat het anders wel even weten als ik meer weet,

Groetjes

Fleur

• Annalies

Voor Taiwan moet je een gedeelte in US dollars betalen.

nl 10.000 dollar en als je dan een jaar op je voorstel moet wachten en geen rente krijgt.

Ja, dan weet ik nog niet wat het voordeligst is om te doen.

Ik zou best mijn rente nog wel willen hebben.