meenemen kinderen naar china

• Wilma

Wie heeft er ervaring in het meenemen van meerdere eigen kinderen (3 of meer) naar china om het nieuwe zusje/broertje op te halen? Ervaringen/tips van harte welkom!

Wilma

• Jolande

Hallo Wilma,

Ik heb geen ervaring in het meenemen van meerdere kinderen naar China om een nieuw zusje op te halen, want toen wij 9 jaar geleden onze jongste dochter gingen halen, was het absoluut onbespreekbaar bij SKET dat we de andere 2 kinderen mee zouden nemen.

Als ik het nu over zou moeten doen, zou geen SKET of wie dan ook me tegen kunnen houden en zou ik ze absoluut meenemen om het broertje of zusje te halen.

Waar ik wel ervaring mee heb, is het door China reizen met 3 kinderen.

Twee jaar achter elkaar zijn wij op vakantie naar China geweest, de eerste keer waren de kinderen 5 - 6 en 12 jaar.

Het ging prima en de kinderen vonden het geweldig.

Een adoptiereis is natuurlijk een stuk emotioneler dan een vakantie, maar als je je kinderen goed voorbereid, denk ik dat het voor hun ook een geweldig mooie ervaring zal worden.

Groetjes Jolande

• rita

Als je enigzins de mogelijkheid hebt om ze mee te nemen, moet je het doen. Wij hebben gewldig goede ervaringen ermee. In 2000 hebben wij onze dochter gehaald en de twe (bio) kids toen 8 en 6 zijn meegeweest. De tijd die je daar bent is zo intens als gezin, daar horen je andere kinderen ook bij. Bovendien hoef je als je dan thuis komt niet nog eens weer te “beginnen” met het wennen van de andere kinderen aan het nieuwe kindje. Je gaat dan gewoon verder als het ware. Hoewel het best allemaal wel zwaar was, was het voor ons meer dan de moeite waard.

We doen het dus nu weer!

We hopen dit voorjaar/zomer weer een kindje op te mogen halen uit China, en we gaan met de hele fam.

• ingeborg kroondijk

wij zitten eraan te denken om onze bio kinderen 8 en 11 jaar in julie of aug mee te nemen om hun zusje te halen maar heb daar nog wel wat twijfels over

-heb je ook vrije tijd om bv met de kinderen te zwemmen

-hoe gaat het met het eten lusten niet alles vooral die van 11

-hoe bereid ik ze goed voor