Vanavond om 19.30 uur
k heb et gezien……aan de ene kant vind ik het een stom verhaal en ik begrijp de boze reacties van jullie, maar over dat donkere aapjes gedoe moet je je niet boosmaken, het kan inderdaad als zeer negatief worden beschouwd maar t kan ook een koosnaampje zijn. zo ben ik ook redelijk vaak door mensen genoemd (heb donkerbruine huidskleur) en t doet me niets, het hoeft echt niet altijd negatief te zijn en in een schriftelijk intervieuw hoor je de toon, hoe het klinkt niet en misschien was het allemaal niet zo bedoeld. ik vind het programma er niet minder om worden.
wat ik nog wil toevoegen over probleemkinderen met adoptie. ja het komt vaak voor en ja, adoptiekinderen hebben het in de pubertijd soms heel erg moeilijk met hun afkomst en het niet weten wie en wat en hoe, maar des al niet te min houden wij echt wel van onze adoptiefouders en zijn we harstikke blij met de adoptie want zoals ik al op deze site ergens las, je bent je lot niet zeker in t geboorteland. ik ben ook harstikke blij dat ik geadopteerd ben en ook al heb ik veel problemen gehad, het stelt niets voor met de problemen die ik in sri lanka zou zijn tegengekomen!
Hoi Sarah,
Ik ben blij dat jij het zo positief opvat. Kan me niet voorstellen dat ik gelukkig zou zijn als iemand me ‘donker aapje’ zou noemen. (ook al zou dat bij mij meer ‘wit popje’ zijn)
Uit de context haal ik alleen dat de heer Bolt het anders bedoeld heeft, vgl zijn eerdere uitspraken ‘tukkers in een bloemetjesjurk met een sambajongetje’
Misschien, omdat je zelf al zoveel hebt meegemaakt, dat je het wat gemakkelijker kunt laten gaan. Nogmaals ‘gelukkig’, maar ik krijg er pijn in mijn buik van. Dat hij in deze positie (op tv) deze uitspraken doet… dat kan jarenlang lobbywerk voor adoptie ver terug zetten. Juist terwijl er weer zoveel discussie oplaait.
Ik hoop daarom dat we gewoon zuiniger op elkaar (en dus onze uitspraken) kunnen zijn.
groetjes!
dat van tukkertjes is me eigelijk een beetje ontgaan. ik hoorde het gisteraaf op shownieuws en dat vind ik ook te ver gaan ja. het is jammer dat hij het zo ver heeft laten komen want ik vond het een leuk programma. nu kijk ik het ook met een hmm en hmm gevoel. maar des al niet te min blijf ik het kijken want ik vind het erg mooi!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?