wie weet een paar mooie namen?

• anke

Vrienden van ons gaan adopteren en krijgen een kindje uit China, wie weet een paar mooie namen voor hun kindje, ze vinden een naam die je in alle landen kan gebruiken ook mooi, bv een beetje engels

groet van anke

• els

Beste

de mooiste naam die kinderen kunnen hebben is deze die ze gekregen hebben bij hun geboorte en hen gegeven door diegene die ze op de wereld hebben gezet, of andere mensen die hen lief hebben. Ik ben geadopteerd en kreeg een nieuwe naam, ik vind dit een aanslag op mijn afkomst. Wie mij respecteert, wie mijn natuurlijke ouders respecteert, wie mij tout court als geadopteerde respecteert, pakt me mijn naam niet af. Jammer dat geadopteerden dit niet kunnen zeggen, we zijn monddood bij onze adoptie en later is er geen terugweg meer. Houden zou ik zeggen, jullie kind zal jullie daar onnoemelijk dankbaar voor zijn, dat weet ik door de vele contacten met volwassen geadopteerden.

• Annalies

Als de naam goed uit te spreken is zou ik de naam gewoon zo laten.

Het is vaak het enige (behalve het uiterlijk natuurlijk) van de oorspronkelijke cultuur wat het kind nog heeft.

Is de naam echt niet als roepnaam te gebruiken geef het kind dan een “eigen” roepnaam maar laat de officiële naam zo hij is of wat ook kan is een westerse naam voor de Chinese namen zetten.

Onze oudste zoon heeft zijn Koreaanse naam gehouden en heet Young-Hoon (stralende verdienstelijkheid).

Onze jongste houdt zijn eigen (Taiwanese) naam Yung-An, die naam is nota bene door zijn biologische ouders zelf gegeven.

Het betekent Altijd geluk/goede gezondheid.

• sarah

grappig dat jullie dat zeggen. ik zelf heb een ‘hekel’' aan mijn naam die ik nu heb gekregen. tis geen moeilijke maar mensen spreken het toch verkeerd uit en ik word zeeziek van altijd maar corrigeren. vandaar dat ik me gewoon sarah noem, t stamt een klein klein beetje van me naam af en tis makkelijk en internationaal :)

• Mei

Gewoon nieuwsgierig sarah, maar heb jij het dan over je oorsponkelijke naam, die je had toen je geadopteerd werd? Had je er liever een westerse naam bij gehad?

• Annalies

namenpagina.

Daar zitten een aantal naam-ofielen die maar al te graag namen bedenken.

www.namen.startpagina.nl en dan naar prikbord.

Ze hebben vaak echt leuke ideeën.

Succes

• Esther

Moeilijk hoor. Misschien zit hier iets bij.

M:

Linn

An

Tia

San

Ting

Faith

Joy

Julie

June

Tess

Erin

Britt

Indy

Sita

Jade

Leah

Evie

J:

Byron

Aiden

Finn

Sid

Chi

Jun

Yin

Liam

Owen

Matt

Quint(en)

Sieto

Kai

Kian

Kai

Kieron

• sarah

me oorspronkelijke sri lankaanse naam bedoelde ik.