Hallo allemaal,

Ik wil even opnieuw de discussie opstarten over het openen van een dollar rekening.

We zijn vanmiddag wezen praten bij de fortisbank.

In het kort kwam het hier op neer.

Je kunt bijvoorbeeld een rekening openen met daarop 10.000 dollar, dit kost 2 procent provisie, 200 euro dus.

Nadeel is dat je er geen dollars van op kunt nemen , maar het weer om moet laten zetten in Euro's ( heel vreemd vind ik dat ) dit kost ook weer 2 procent.

Je bent dus al 400 euro kwijt dus.

Op dit moment kreeg je 5, 25 procent rente op die rekening, maar dat veranderd regelmatig.

In iedergeval is dat op jaarbasis 525 Euro rente, de kosten zijn er in iedergeval uit dan.

De dollar staat nu erg laag dus het lijkt mij wel gunstig om deze te kopen, maar je hebt er weinig aan als je van je dollar rekening geen eens dollars op kunt nemen???

Heel erg vreemd verhaal vond ik het want je hebt dan te maken met 3 keer wissel koers, want als je van je dollar rekening alleen maar weer euro's kunt krijgen dan moet je het als nog omwisselen voor dollars. “snappen julie het allemaal nog ???”.

We kwamen er in iedergeval niet uit met de bank en ze zouden het voor ons uit gaan zoeken, en er volgende week op terug komen.

We zijn nu druk aan het bellen met de postbank en andere banken, we zullen volgende week weer even een verslag van maken op het prikbord.

Groeten Patrick