Hallo Zusje,
Uit wat voor land willen jullie gaan adopteren?
Daar ben ik erg benieuwd naar. Ik vraag me namelijk af uit wat voor landen blanke kinderen komen.
Nederland valt al af, daar komen de laatste jaren grotendeels kinderen ter beschikking voor adoptie van minderheids groeperingen.
Uit Polen komen voornamelijk zigeuner kinderen. noem je die blank of niet?
In welke categorie vallen Colombiaanse kinderen?
Ik zeg dit niet om vervelend te doen maar als in jullie gezinsrapport komt te staan dat jullie alleen voor blanke kinderen willen gaan, dan maak je in ieder geval bij geen vergunninghouder meer een kans op een adoptie kind.
In onze stad was een echtpaar dat een aziatisch kindje wilde. Helaas voor ze kon door de ziekte van de vrouw dat niet gerealiseerd worden.
Zuid-Afrika was wel een mogelijkheid zei de maatschappelijk werkster van Wereldkinderen. nee zei de man we willen geen zwartje. Dat deed dus de deur dicht voor bemiddeling. Discriminatie dat moeten ze niet hebben. Ik begrijp volkomen het standpunt van WK in dit geval. Als je als adoptie ouder al discrmineert, hoe moet het dan later als je kind met zijn/haar andere uiterlijk het moeilijk krijgt.
Een voorkeur voor een bepaalde werelddeel is niet verkeerd overigens. je kunt gerust aangeven dat je meer affiniteit voelt voor een bepaalde cultuur.