nieuw

• Anoek

Dag,

Vandaag bezoek ik dit prikbord voor het eerst en vast niet voor het laatst.

Wij, mijn man en ik, hebben namelijk eind januari 2004 ons BKA-nummer gekregen.

We staan nog heeeelemaal aan het begin en zoeken ijverig naar zoveel mogelijk informatie.

'k Wil graag met julie kennismaken en als jullie tips hebben hoor ik het graag.

Groet,

Anoek

• Froukje

hallo anoek

ook wij hebben eind januari ons bka nummer gekregen de 30 ste om precies te zijn mag ik jou vragen uit welke regio van het land je komt?

wijzelf uit overijssel VIA voorlichtingen in zwolle dacht ik

nog lang wachten hierop dat is zeker info vergarenb dat is het belangrijkste nu op het moment heb je al een idee vanuit welk land je zou willen adopteren

groetjes froukje

• Anoek

Ha Froukje,

Wij komen uit Almelo, dus ws. ook Zwolle. Leuk dat jij in de zelfde fase zit als wij. Maar het duurt wel erg lang, nog 20-22 maanden voordat je aan de VIA-cursus kunt beginnen….zegt men. Zou dat niet te versnellen zijn?

Onze nummers liggen vast dicht bij elkaar, leuk om contact te houden!

• Anoek

O ja, vergeten te reageren op je landenvraag, nee, we weten het nog niet. Ik zou latijns-amerika wel leuk vinden, maar dat komt gewoon omdat ik wat Spaans kan en een tijdje in Nicaragua gewoond heb. Eigenlijk maakt het ons niet zo heel veel uit. En jij dan?

• Froukje

hai anoek

ons bka nummer is ergens in de 180 en jullie?

zal inderdaad zwolle zijn dan ook voor jullie lijkt mij

heb vandaag brief gehad dat we over +_ 18 maanden de acceptgiro krijgen voor de VIA cursus dat zou augustus 2005 betekenen dus dan rond okt ,nov VIA cursus wie weet zitten we straks wel in dezelfde groep

china, colombia ,bolivia ,peru , brazilie alles schiet door mijn hoofd maar een concreet land nog geen idee weet wel dat er genoeg kindjes op de wereld zijn die liefde nodig hebben

groetjes froukje

• Fleur

Hoi Anoek en Froukje,

Wij zijn ook nog maar net begonnen. Wij hebben ons BKA nummer in oktober 2003 gekregen. We zijn inmiddels wel naar de open dag van wereldkinderen geweest!!

Heel erg leuk. En heel veel informatie gekregen.

Ook gelijk lid geworden van Meiling en WK.

Ik heb inmiddels al heel veel info gevonden. We zijn ook bezig om eventueel een zelfprocedure op te starten en hebben nu 2 landen lopen: Kazachstan en de VS.

Wij zullen waarschijnlijk in augustus 2005 op cursus mogen zoals het er nu voor staat…duurt nog wel even maarja.

Tja en eventueel een land waar wij aan denken is op dit moment buiten de zelfdoenprocedure: China/ Brazilie. Alleen het verblijf is echt een mega verschil!!!

Leuk om ook eens even te mailen met meiden die ook nog maar net gestart zijn.

Wij komen uit Zuid holland,

Groetjes

Fleur

• zusje

Hoi Meiden.

Wij staan ook nog aan het begin ook oktober 2003. Wij zijn ook op zoek naar veel informatie en weten nu al dat het alleen maar heel erg lang wachten word en veel geduld oefenen. Wij hebben geen specefiek land in ons hoofd, al weten we wel dat we graag voor een blank kindje gaan. Twee mag ook zelfs nog liever. Wij komen uit het midden van het land. Zijn inmiddels ook lid van de freya mail lijst. Erg informatief en leerzaam.

Hoe bereiden jullie je verder voor?

Groetjes Zusje.

• Fleur

hoi zusje,

Ik probeer zoveel forums te bezoeken en heb me aangemeld bij een “zelfdoen forum”

Verder heb ik veel website benaderd en zo ook aan informatie kunnen komen.

Ik vindt het allemaal wel heel erg spannend….en kijk echt uit naar de VIA cursus want, dan ben je echt een stapje verder.

Groetjes

Fleur

• Sandy B

Hallo Zusje,

Uit wat voor land willen jullie gaan adopteren?

Daar ben ik erg benieuwd naar. Ik vraag me namelijk af uit wat voor landen blanke kinderen komen.

Nederland valt al af, daar komen de laatste jaren grotendeels kinderen ter beschikking voor adoptie van minderheids groeperingen.

Uit Polen komen voornamelijk zigeuner kinderen. noem je die blank of niet?

In welke categorie vallen Colombiaanse kinderen?

Ik zeg dit niet om vervelend te doen maar als in jullie gezinsrapport komt te staan dat jullie alleen voor blanke kinderen willen gaan, dan maak je in ieder geval bij geen vergunninghouder meer een kans op een adoptie kind.

In onze stad was een echtpaar dat een aziatisch kindje wilde. Helaas voor ze kon door de ziekte van de vrouw dat niet gerealiseerd worden.

Zuid-Afrika was wel een mogelijkheid zei de maatschappelijk werkster van Wereldkinderen. nee zei de man we willen geen zwartje. Dat deed dus de deur dicht voor bemiddeling. Discriminatie dat moeten ze niet hebben. Ik begrijp volkomen het standpunt van WK in dit geval. Als je als adoptie ouder al discrmineert, hoe moet het dan later als je kind met zijn/haar andere uiterlijk het moeilijk krijgt.

Een voorkeur voor een bepaalde werelddeel is niet verkeerd overigens. je kunt gerust aangeven dat je meer affiniteit voelt voor een bepaalde cultuur.

• Mei

Sandy, wat heb jij dit netjes gezegd. Ik zocht nog naar de woorden en jij had ze al.