Wij! Maar ik denk dat we eerder kunnen spreken over een ex-SN!!
Je kunt zelf goed aangeven wat je wel of niet wil; ik geloof dat je er zelfs nog later op terug mag komen als je twijfels hebt bij een bepaalde SN. Maar je moet je inderdaad goed voorbereiden. Wij kregen destijds een waslijst om onze grenzen te bepalen; het duizelde ons op het eind. We kregen afwijkingen voorgeschoteld, waar we echt nog nooit van hadden gehoord.
Wij gingen er helemaal van uit dat we een kindje met een schisis zouden krijgen. Het werd een vsd. Uit zijn medisch dossier bleek dat ‘t om een flink gat ging, en dat het kindje erg moe was. Nou, daar bleek niks meer van toen ie eenmaal hier was. Het lijkt of ie alle schade inhaalt. Om een verhaal kort te maken; hij hoefde niet geopereerd te worden, maar moet alleen jaarlijks op controle terug naar ’t ziekenhuis. En we moeten oppassen met infecties.
Al met al valt het bij ons dus erg mee.
wat bedoel je met informatie vooraf? Informatie over SN of medische info bij het voorstel? Wat betreft het laatste: onze kinderarts (bij de adoptiecontrole, heeft dus niks met cardiologie te maken) was erg onder de indruk van de details van de informatie uit China. Hij vertelde dat hij dat niet vaak zag.
Wel vind ik dat je voldoende tijd moet krijgen bij een voorstel om informatie in te winnen over jouw SN-voorstel. Ik had destijds het idee dat we wel erg snel moesten beslissen. (Maar goed, eigenlijk hadden we in ons hart al de eerste seconde ja gezegd!)
Met de verzekering hebben we geen enkele moeite gehad, maar je moet wel vantevoren even goed checken.
groetjes
Meggie