documenten verzamelen....help

• Claudia

Hallo,

wie helpt mij:

* Waar regel je het No Criminal Record Certificate ? Is dat bij het gemeentehuis? Welke afdeling? Hoe lang duurt het voor je dit in huis hebt?

* Hoe lang mogen de uittreksels van te voren geregeld zijn, is dat enkele weken, enkele maanden? (We willen alvast beginnen namelijk)

*Stel je 1 voogd aan of mogen dit er ook 2 zijn (bv. voogd 1 en voogd 2 voor als er iets met voogd 1 zou gebeuren?).

Heeft iemand verder nog tips, waar we het beste mee kunnen beginnen etc. (wat duurt het langst?) etc.?

We zijn bij Meiling.

BEDANKT alvast,

groetjes

Claudia

• Annalies

Hallo Claudia,

Voor welk land willen jullie de documenten verzamelen?

Voor Taiwan en China staat er uitgebreide informatie op de website www.rodedraad.com

De uittreksels van gemeentes mogen niet al te ver van tevoren gemaakt zijn omdat ze vrij recent moeten zijn.

• masja

hoi claudia

Helaas heb ik geen tips maar ben ik zelf ook wel nieuwschierig wat het beste en hadigste is.Hoe ver zijn julie al met de adoptie dan en voor welk land gaan julie. Wij gaan voor Taiwan via meiling.

groetjes en veel succes masja

• Annalies

Je kunt voor Taiwan wel de voorstel brieven klaar gaan maken.

Zowel jij als je man moet een voorstelbrief maken waarin je oa. verteld over je werk, familie , hobby's. een A4tje eenzijdig lang.

Ook heb je drie brieven in totaal nodig van familieleden, vrienden of pastoor/dominee

Voor CSS heb je een brief van een dominee nodig. Voor Cathwel volstaat eventueel vrienden/familie. een A4tje eenzijdig lang.

En een brief met daarin een jongens en een meisjes naam.

Oftewel hoe gaan jullie je kind noemen?

Een briefje van de huisarts met de verklaring dat dit koppel geen kinderen van zich zelf kunnen krijgen. Mooie voorbeeld brief in het Engels op www.rodedraad.com

Uiteraard moet dit alles in het engels.

En wil je een prachtig Taiwaneesje zien. kijk dan op www.adoptiekinderen.com en zie in het fotoalbum op nr 25 Yung-An

Er is ook een Yahoo groep voor Taiwan daarop kun je ook alles vragen wat je maar wilt.

• Claudia

Daar ben ik weer, wij gaan voor China.

Ik heb inderdaad gekeken op de Rode Draad, maar waar we het Criminal Record kunnen bemachtigen??

En ik zou heel graag willen weten hoe ver van te voren té ver van te voren is.

Groetjes allemaal!

• cor

documenten mogen volgens mij niet ouder zijn dan 3 maanden

• bianca

Volgens mij is de termijn verlengd naar 5 maanden. Ons dossier is 2 weken geleden verstuurd met enkele akten erin die we in oktober 2003 al hadden gehaald, dat was wel op het randje. Tijdens onze eerste procedure werd nog wel de termijn van 3 maanden gehanteerd.

Het aanvragen bij de gemeente duurt gemiddeld zo'n 3 weken.

Groet,

bianca

• Annalies

Ik zou voor de zekerheid de 3 maanden aanhouden.

Misschien mogen de documenten dan nu wel 5 maanden oud zijn bij het papieren verzenden naar China, maar dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de procedure is China zelf zo kort geworden is. nl maar 8 a 8,5 maanden tot matchen.

wat doe je als die tijd onverhoopt weer langer wordt en je uittreksels daardoor te oud zijn geworden om nog opgestuurd te kunnen worden.

Wat betreft het no criminal report.

Aanvragen via de gemeente waar jullie woonachtig zijn.

loket burgerzaken.

• Claudia

Heel erg bedankt voor jullie informatie, als er inderdaad 3 maanden overheen mogen gaan ga ik beginnen met hier en daar wat aanvragen.

Ik neem aan dat je van beide partners een No criminal record moet hebben, of volstaat er eentje?

• Annalies

Nee, van beide.